AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.376

528i M-sport 2 paket -00 värde?

De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Importerad 01, 8 månader efter nyreg. 7 ägare i sverige varav 4 som brukat bilen. Det syns att bilen gått dom 9000 mil som står på mätaren..

m sport 2 paket(vad detta nu innebär?)Acc, M-fälgar, Cd, mobil tele, Navigation, Sollucka, Sportstolar helskinn, Bensinvärmare Fjärrstyrd, M sport 2 pkt, svartmet, fullservad m bok

Begärt pris 159' hos firma, på tok för dyrt såklart men handlaren i fråga är känd för att sätta priserna lite högt.. Vad kan jag tänka mig för slutpris?
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Länk till bilen:

Länk

Var och tittade på bilen, fin som fan. Liten antydan till att bakluckan börjat rosta. Dock inget som trängt igenom ännu. Det enda nackdelen på bilen var att PDCn var ur funktion + att bilen senast var servad i slutet av -01 vid 6000 mil. Dock har bilen stått still senaste 1 1/2 åren(1 år hos tidigare ägare som sedan bytte in den mot något annat, sen har den stått snart ett halvår på bilfirman i fråga..)

Tyvärr var bilförsäljaren i mina ögon en riktig idiot som inte prutade ett öre på bilen. Först skambjöd han 70' för min tokfina A3a som jag för övrigt blivit erbjuden 80' respektive 85' på 2 andra bilfirmor. Sen kunde han väl gå med på att pruta ner BMWn till 145' för med tanke på att pdc var kass och att jag var tvungen att serva bilen efter köpet. Självklart tyckte jag fortfarande att 145' var lite för mycket med tanke på det inbytespris jag fick för A3an(Och att BMWns listpris på kvd är 125000!!!!)... Sen argumenterade han att jag ju nu fått 84000:- för min a3a och borde va nöjd... Fattade ingenting och ifrågasatte hans skumma tankesätt, med andra ord är ju priset på BMWn automatiskt tillbaka på 159'. Fick dock inget vettigt ur honom, skaka på huvet och vandrade ut med svansen mellan benen.

Tråkigt när man hittar en bil man verkligen vill ha... Borde iof förstått detta från början då bilen i fråga borde vara lättsåld med tanke på utrustning och miltal, och ändå stått 5 månader på samma ställe och samlat damm..
För nog har jag rätt? Har svårt att bedömma det exakta värdet på bilen själv men nog vore 110-120' privat och 130-140' på firma realistiskt?
na
630
navi
BMW325xi -06
Mats Bilar har väl alltid varit dyra på begagnat, de har ju stora lokaler och verkar mest vilja ha dom fulla med bilar hela tiden.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Själv blir jag mest förbannad över tanken att dom troligen säljer många bilar till mindre bilintresserade på argumentationstekniken han använde. Han övertygade ju nästan till och med mig till att bilen verkligen var värd dom där 159' som stod på papperet.

Ringde till BMW och frågade vad bilen var värd, inpriset han skulle ge för den bilen var 117 minus att den inte var helt servad efter boken och kass PDC. Troligt vis någonstans mellan 105 och 115'. Servad och lagad PDC skulle utpriset ligga kring 145' Fyfan säger jag bara, KÖP ALDRIG BIL AV MATS BILAR!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För 159' så får du ju en 530M med samma mil. Jag har inte funderat på att sälja min 530 touring men spontant skulle jag nog kunna tänka mig att släppa den för 159' och då rör det sig om en nästan 2 år nyare bil med större motor och dessutom kombi och steptronic och i övrigt minst likvärdig utrustning. Med andra ord så är 159' ett rejält överpris även om den varit nyservad och utan fel.

___
//Ulf
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Köp en 530iM för samma eller mindre pengar!
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Kraftigt överpris, för den summan får du ju en 525 eller 530 med m-paket och ungefär samma mil!

Strax över 100 lappen tycker jag är ett mer lämpligt pris.
Hej,
Har varit ägare av bilen 2004 hade då gott ca 8000 (ej veriferad om det är riktiga mil)
Bilen har varit rejält krokad både front och bak och (inte av mig men tidigare ägare). Överpris är bara förnamnet....
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Där ser man... Förre ägaren från .. sundsvall var det va? Aja uppefrån iaf. Ännu ett bevis på hur viktigt det är att kollar bilars historik alltså. Köpte själv en bil som varit krockad för en tid sen utan att jag visste om det. Enligt M-verkstaden var dock arbetet så seriöst utfört så att bilen troligtvis var i bättre skick efter än före. Tur hade jag då, men kommer alltid att kolla upp bilen innan köp i framtiden.

Är bilen ett lik eller är reparationen riktigt gjord? Har ju hört skräckhistorier om folk som blivit pålurad bilar som består av lika mkt spackel som plåt..
Är det M-sport II från fabrik eller är det monterat i efterhand? Såg att du skrev nått inlägg 2004 om nån multiratt som du skulle sätta på bilen..
Stämmer att ägaren innan mig var från Sundsvall, märker dock inget av bilen är krockad vid körning, tror att bilen är helt omlackerad.
Fram-, bakskärmar och baklucka är uppriktad (spacklade) ev även taket...
MII-paket är orginal från fabrik, det är möjligt att fråga BMW försäljare vilka optioner som finns med från bilen från fabrik (räcker att veta reg nr)
Multiratt är eftermonterat från mig.
Bilen ser verkligen bra ut men är osäker på hur svårt bilen har varit skadad vilket var orsaken till varför jag bara hade bilen mindre än ett år.
De
763
Deimos
320d GT xdrive -16
Hum, ja är nog bäst att hålla sig ifrån den bilen för att vara på den säkra sidan. Men som du säger ser den grymt bra ut men priset är ju totalt orimligt med denna info du gett mig nu.. Bara att leta vidare
ow
53
owillix
X5 3,0 -2004
Z4 3,0 -2004
Deimos,

För en en slant till så är min identiska 540 E39 till salu! Dock imolaröd, men med 7000 mil på mätaren!

När du älskar att köra
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.