|
|
|
|---|---|
![]() 712 E38 750iL -00
individual F02 760Li -15 individual E36 323Ti -99 individual |
Lite lustigt så här dags, men kolla denna killens annons om hans otroliga V12maskin som kan stänga av halva motorn(men givetvis slutat fungera) *fniss* Länk Undrar vilken knapp han trycker på som får den att bli en sexcylindrig motor??? Han kanske körde i EML-läget under hela sin tid med bilen haha =) |
|
Vilken pärla! Länk Undrar om han byter jämnt mot min? Måste skicka ett mail som är lika seriöst som annonsen tror jag minsann. --- Min bil: Länk |
|
|
Skulle länka till bilden där man ser fronten med den toppenfräscha regplåten och det fina ögonbrynet framför ena lyset. Undrar vad det kan kosta att få en såndär. --- Min bil: Länk |
|
| Jag hade faktiskt den funktionen på min förra 323i. När jag körde till bilhallen hade jag sex cylindrar, och på hemvägen hade antalet halverats. Eller förresten, jag körde ju hem i en 3-cylindrig Müslimüsli Colt 1,1.... INTE ROLIGT ALLS! | |
|
Det är trevligt och se folk som anstränger sig lite grand för att ta ett bra kort. Fina motivvinklar och trevlig "inramning" av bilen. Man ser ju verkligen hur fina de där 10.000 kr fälgarna är. Ska vi gissa att det bara är något mindre fel på bilen, som gör att den just vid fotograferingstillfället inte gick att flytta för egen maskin. Någon bagatell som bara tar 5 min att fixa, i princip... om man vet hur man gör... Alltså om man vet hur man hittar "glappet"... alltså... borde inte vara några större problem. Säkert bara en "huvudsäkring", eller kanske plastkulorna i automaten. Finns det oljetryck föresten? Det borde finnas i halva motorn i alla fall... Den gick ju bra innan plastkulorna fastnade... Jag har inte kört BMW tidigare och måste säga att detta tämligen stora avstånd mellan produktens och ägarnas nivå är nytt för mig. Säkert inget fel på killen, så sätt, men Volvo 740 eller liknande hade nog inneburit ett enklare liv för hans del. När jag köpte min bil blev det ungefär halva priset för att ägaren inte lagt ner ens ett minimum av omvårdnad före försäljningen. Om man räknar lite finner man att kanske en 20 timmars arbetsinsats i sådana lägen kan ge typ 500 kr/tim, skattefritt. Detta ointresse att byta en skylt, fixa en gummilist (5 min jobb m kontaktlim), tvätta fälgar och sopa av lite barr, kommer att kosta säljaren stora pengar. Kunde han dessutom fixa de elektriska "bagatellerna" så snackar vi antagligen fördubbling av värdet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.