|
|
|
|---|---|
|
Ja det är så att jag antar att jag tappar oljetryck när bilen kommer närmare 95-100 grader. Blir då ett plastigt knackande ljud från vanosen misstänker jag. Låter helt knäpptyst när bilen är kall eller under dem ovanstående graderna. Vore bara tacksam om nånon vänlig själ skulle villja tala om för mig vad det kan vara för fel? Svar jag fått av olika personer: 1. För tunn olja, testa med Castrol TWS 10/60 ( kör förnärvarande på Mobil 5/50) 2. Det där med ljudet från främre delen av motorn är bara ett skönhets fel, inget att oroa dig för. Ska tilläggas att bilen svarar som den ska! 3. Kan vara växel lådan i vanosen som är lite sliten. Men va jag vill få det till är att när oljan blir upp emot 100 grader så blir den ju väldigt tunn, eller blaskig om jag säger så. Då borde man ju tappa lite olje tryck på så vis. Eller att olje trycket blir något mindre. Borde ju inte vara att vanosen är skrot med tanke på att responsen finns där och den låter inget när den är kall eller under 95 grader om vi säger så. När den låter vid ca 95 grader så ska det tilläggas att det bara är på tomgång. Följer inte med upp i registret. Men har ni några funderingar så skriv gärna, mycket tacksam för svar. Till sommaren så ska jag iallafall hälla i Castrol TWS 10/60 och hoppas att den blir tystare. Mvh: Fredrik | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.