|
|
|
|---|---|
| Är det nån som vet vad en motorhuv kostar om man skulle köpa en ny? Undrar också vad priset är på framskärmar. | |
|
Och när man ändå är på fråghumör, vad kostar en frontspoiler, en M-sport II spoiler? Anledningen att jag undrar över detta är att fronten är smått blästrad. Jag bytte vindruta i måndags. Många säger att man får räkna med stenskott på en bil som gått över 9000mil. Men sanningen är den att min V40 -00 som hade gått 13000mil hade inte hälften så mycket stenskott. Tidigare ägaren måste ha älskat att köra nära baken på andra bilar, speciellt på grusväg. Jag har bättrat på alla stenskott med lackstift, men det blir ju aldrig riktigt snyggt. Bilen är grymt fin i övrigt, men det gör ont i själen när men ser fronten på riktigt nära håll. |
|
| Vet tyvärr inte vad det kostar nytt, men kan du inte bara lacka om huven? Borde bli billigare än att köpa nytt. | |
|
det är biligare att lacka dem alex |
|
| jo jag misstänkte det. Jag vet att det kostar knappt 4000 kr att lacka om en huv. | |
|
Även om du köper en ny tillkommer lackkostnaden eftersom de enmart är grundade när du köper de En huv ska absolut inte kosta 4000:- att lacka, mindre än hälften ska du klara dig med |
|
|
Lacka om framskärmar huv och spoiler, en ta lite närbilder på bilen innan och spara. Annars blir frågan om du skall sälja den: "-Jaså hur illa smälld har den här varit då?" ;) AE |
|
|
Lackkostnaden varierar från firma till firma och oftast brukar "du får vad du betalar för" gälla. En kompis fick sin huv lackad på sin svartmetallic Ford Focus för ca 2500 av en "billig" firma och resultatet blev sådär... Men men, lackering är ett hantverk, kanske en noggrannare lackare hade fixat bättre resultat för samma peng. Själv ska jag snart lacka om huv + v-framskärm, pris för detta ca 4000 och då slipper jag "ställkostnaden" på ca 1000-1500, eftersom lackeringen görs i samband med en parkeringsskada på stötfångare/h-framskärm som görs på försäkringen. Lackfirman är i detta fallet en proffessionell firma med mycket bra rykte och är noggranna. Jag skulle inte vilja lämna in min annars superfina bil till ngn färgkladdare som inte vet vad han/hon håller på med. /J |
|
|
jag skall lacka om huv, v-framskärm, stötfångare, och h-framskärm på min annars superfina bil. Ursäkta frågan JohanD vad är det som är så superfint på bilen ??? bakskärmarna och stereon... var bara tvungen... |
|
| Jag har hittat billigare lackerare i Umeå, men har blivit rekommenderad att inte anlita dem. En god vän till mig är billackerare, han lackade bakdörren på min gamla bil då nån idiot repade den med nyckel eller liknande. Men nu bor han 100 mil härifrån och jag har inga planer på att åka dit inom det närmaste året iaf. Alternativet är ju att vänta med det, det är ju inte akut. Han är desutom en ruggigt duktig lackerare, så helst lämnar jag bilen till honom. | |
|
Lacken, Korak. Stereon är superfin den med kan jag meddela. Tralalalala.... /J |
|
|
Jag har för mig att en ny huv kostar ca. 7000 kr olackad så klart. Mvh/ Niclas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.