|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag skall köra 60 mil med min bil i morgon då bilen skall bytas in mot en annan bil. Mina frambromsar är slut och jag har köpt nya klossar och skivor. Att jag skulle åka i morgon blev lite hastigt påkommet och nu undrar jag om det är svårt att byta skivor och klossar på denna modell (316i 1991 E36), om det är några konstigheter eller bara att plocka bort och byta? Tacksam för akut svar. Mvh John | |
| Kolla "Mekartips" på siten.. | |
Roffen |
No problem!! det sitter to insexbultar på innsidan av varje ok,bara tt skuva upp och lyfta bort oket och putta i dom nya klossarna.Bruk nogot att ha i mellan de gamla klossarna så du kan pressa især dom før att ge plats åt de nya. |
Roffen |
upss! glømde något skivorna kan va svåra att få av då den lilla skruven som holder dessa på plats brukar gå sønder nar man skal skruva ut den den rostar fast!det basta e att spraya crc5-56 på den og låta verka men vet inte om du har tid med det . |
|
Hej Tack Roffen för ditt snabba svar, jag har iallafall beslutat att lägga allt i bagaget så får nästa ägare byta. Mvh John |
|
Roffen |
Ingen dum ide :-) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.