|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Efter att ha kollat typ 200 ggr om dagen efter en e46 m3 så kan jag snart inte hålla mig längre.. Nu behöver jag hjälp med vad jag se upp med + alla dem vanliga frågorna osv.. Jag kommer inom kort få chansen att prova och titta på en riktigt fin m3:a.. Så får vi ju se var det leder.. Men just nu vill jag ha hjälp av er e46 ägare.. Tack på förhand.. Mvh Markus | |
|
köp en m3 från 2003-05 så får du facelyften och slipper oroa dig för ev problem ;-) + köp en med smgII...sv såld är att föredra för att vara riktigt säker på historiken....I övrigt kan jag bara säga....go for it!! Jag letade i 9 månader innan jag hittade rätt bil....så skynda långsamt!! Och glöm inte att man får vad man betalar för! Lycka till.... |
|
| jag letade aldrig utan bilen kom till mig hehehe | |
|
Ingen annan som har något att komma med?? Mvh Markus |
|
|
Jag tycker att en svensk såld bil är att föredra. Mest pga att tidiga M3 E46 i tyskland inte alltid fått vevstakslager bytta. BMW i Sverige kontaktar ägarn till bilen, medans BMW i Tyskalnd kontaktar firman som sålt bilen. Se därför till att alltid få skriftligt på att lager är bytt. Ett annat tips är att ta kontakt med BMW-firman som kommer att serva din bil. Dom brukar vara ganska medgörliga att kolla upp historiken på den bil du har på g. Lycka till! |
|
|
Ja en sv-såld bil ligger nog närmst likaså smgII. Sen färg och övrig utrustning e ju en smaksak. Mvh Markus |
|
|
Vill gärna ha fler kommentarer av er e46 ägare.. Kan aldrig bli för mycket av de =) Mvh Markus |
|
|
håller med [bomis] köp 2003.05 versionen smaken är ju som baken men om jag fick välja: färg > vitt läder > kastanjebrun utr > ZCP (competiton package), SMG, 16:9 nav after market > full CF interiör, V-CSL exteriör, ACS suspension alt PSS9 |
|
|
köp sv-såld från -03 eller framåt med "låga" mil. känn på ägaren, känn på bilen, så kommer antaligen affären bli en väldigt trevlig upplevelse för dig, då m3:an är en supergod bil att åka/köra. jag hade aldrig köpt en smg utan älskar vanlig manuell, men smaken är ju delad. har du några frågor så får du gärna skriva till mig på PM |
|
|
Ja jag har velat ang lådorna med men jag har provat med båda och jag fastnade helt för smg då jag tyckte körupplevelsen var helt enkelt roligare med den lådan. Vad e de för speciellt med 03:or?? Har dem här vevlagerna något med den saken att göra?? Mvh Markus |
|
|
Välj ut en fin bil med bra historik. Svensk eller import tycker jag spelar mindre roll men importen ska givetvis vara billigare. Håller inte med om att man får vad man betalar för. Leta noga och var en smidig och trevlig köpare men var inte blyg när det gäller att pruta, det är läge att fynda så här års på den typen av bil. Med inställningen att man får vad man betalar för har man nästan diskvalificerat sig till att göra en bra affär. Men det är viktigt att kolla upp anledningen till det låga priset så att det inte döljs några konstigheter. Ring runt till verkstäderna som servat bilen för att verifiera stämplarna. Låt en BMW verkstad titta och gå igenom bilen. Lycka till! |
|
|
Tackar Björn. Nu när man har kollat runt lite så ser man att dem svensksålda bilarna ligger ju ute till salu lika länge för det mesta som en import. Som du säger så har det inte så stor betydelse om den e sv-såld eller import, så länge allt är i sin ordning. Mvh Markus |
|
|
Hej, Jag har en -05 import. Manuell med competition paketet (större bromsar, styvare chassi, styrning, csl ratt mm) Jag vet att de som letar hellst vill ha svensksålt. Själv ser jag fördelen med import att de aldrig är vinterkörda, rikligt utrustade. (Min har allt) Nackdelen är ju att man inte har järnkoll på historiken. Lite tips på vägen om import: Du kan alltid (om bilen varit inne på en garantiåtgärd) kolla milen hos den firma som gjort en reparationen. (Detta kan BMW gör åt dig mot en kostnad). Då skrivs alltid mätarställningen upp. Omlacka är lätt att kolla då det blir färgskiftningar i lacken, krockad, färgstänk på bultar och skruvar under huven. Kolla att tejpen på chassinr inte "fallit" bort. Servicebok som överensstämmer med bilen chassinr såklart. Skruvar på skärmar som lossats flera ggr tidigare. Skall du importera själv, hitta bilen på egen hand i tyskland och låt sedan ett företag ta in den då det i det flesta fall är importföretagen som skruvar mätaren! Vad är det som säger att en svensksåld M3 ALDRIG är skruvat mil på? Sen går ju meningarna isär gällande SMG eller manuel. Jag har kört båda! SMG är kanon på alla sätt och visst den växlar snabbare en manuell mm. Men en sportbil (tycker jag) skall man köras och växlas manuellt. youhaan |
|
| youhaan>> så du menar att det inte snöar i tyskland alt att ingen där kör sin bil på vintern? *lol* skämtar du lr? | |
|
youhaan - Du skriver att fördelen är att en importbil inte e vinterkörd men samtidigt så har min inte 100% koll på historiken. Hur kan man då veta att den inte e vinterkörd?? För i min vetskap så ingår ju vinterkörd i historiken. Mvh Markus |
|
| faktiskt så saltar tyskarna sina vägarna men däremot inte sanda, och därmed mindre stenskott som saltet kan angripa | |
|
Nu hänger jag inte med alls.. Så här i sverige gör dem både och eller?? I skåne saltade dem bara när jag bodde där. Här i norrland sandar dem bara.. Vilket som e bäst i mina ögon e sanden.. Blir stenskott men ingen rost medans saltet gör så att bilen rostar. Mvh Markus |
|
| ställ av bilarna på vintern så slipper ni både stenskott o salt :-P | |
|
Såklart ställer jag av min sommarpärla. Men jag förstår ändå inte youhaan och p-cars inlägg, gör du?? Mvh Markus |
|
|
Markus: Det p-car menar är att tyskarna saltar men inte använder lika aggresivt salt, och då tyskarna inte sandar så blir det inte lika många lackskador som saltet fräter i. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
| markus_m3>> inte youhaans i a f.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.