AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
815

Metallsportskattar parades ihop med Ferritas Sportsystem: Tortyr

Transocean
I vanlig körning och vid segdragning helt ohållbart brummande inne i bilen. Volym på kattarna är ungefär hälften jämfört med de originala. Ja, i tunnlar och med höga varv låter det förstås riktigt tight. Kattarna kostade 1750 per stk. plus 1000 för montering per stk!!!, dvs totalt 5500 sek. Vill dock varna för detta Göteborgsföretag Länk

Dom förstörde gängorna på min högra lambda. Fick bara besked att jag kunde köra hem efter kattbytet men borde skaffa mig en ny högre lambda pga förstörda gängor. Det kan läcka lite sa dom (sitter med lite svets).Inget snack om prisreduktion, dom var inte ens villiga att sätta dit en ny själv om jag skulle hitta en på BMW i göteborg. Självsagt hade dom inga passande själva. Till saken hör att en stor svart dobermannlikande hund håller koll på dig mens du är där. Och in i verkstan har du definitivt inget tillträde och när du skall betala så vill dom inte ens visa dig fakturan först...

Så en liten varning här. Förresten så har jag tidigare klagat på kvaliten hos Ferrita, fick ett hål i systemet efter ett och ett halvt år, det löste sig dock mens jag besökte göteborg, gubben som tillverkade mitt system svetsade hålet snabbt och gratis utan att ens fråga efter garantibevis, han kännde väl sitt eget hantverk. Så ett plus för dom.

Juha
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Vad för rör har du ett 3" eller 2 st 2.5"?
Transocean
2 x 2,5"

Juha
synd att dom tabbar sig såpass..hunden e skitsnäll vet jag men ser lite elak ut..verkstaden har iaf jag haft full tillgång till dom gånger jag vart där....tillomed deras lager....

men som sagt jävligt klantigt av dom....dessutom tycker jag du skall ha kostnaden för ny lambda monterad o klar i rabatt...
annars e det väl ara att gå till ARN med ett ärende i frågan lovar dock att du får 100% rätt i detta fallet..

Har dom haft sönder något som skall ingå i deras arbete att inte ha sönder får dom ta smällen....

Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Jo det ska dem ta om det är deras fel ja.......däremot produkterna =MUMMA funkar perfa bra kvale o grejer min blev perfekt o väldans billigt jmf med original hehehe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.