|
|
|
|---|---|
|
Varje gång jag kör min bil så imponeras jag av motorn. Kraften, karaktären, gångkulturen. mm. Demonstrerade idag för mina arbetskamrater (som för övrigt kör SAAB,Audi,Volvo) att köra på 5:an i 45km/h, och sen accelerera. Då var varvet på drygt 8-900 rpm. Bilen drog utan att protestera! Förklarade för dom vad dubbelvanos innebär osv. Fick t.o.m. några av dom att boka en provkörning hos BMW. Det var en ända sak dom inte gillade, och det var innerutrymmena, och jag måste hålla med dom. Är man 1,90 och 110kg så lämnar man inte mycket plats bakom sig :-)....men mig gör det inget. Det är ingen TAXI man kör. //Marin | |
|
Är böjd att hålla med föregående talare. Har dock ett par kommentarer: Varför umgås du med loosers? En BMW är inte trång, den är sportig. ThePuc |
|
|
Min drar alltid utan att protestera Marin. Så konstigt är det inte! :-) Mvh /NP |
|
| Bara att instämma. De stora BMW sexorna är underbara, erotiska, vanebildande, smekande, eldiga, välljudande...bland annat. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Sail: Den beskrivningen får mig att tänka på nått helt annat:)) Marin:Legat i idé eller?? Det är en ruskigt fin motor rå och brutal, men ändå smidig i alla register, samt en bränsleekonomi/kontra prestanda som nog ingan annan bil har. Har haft MB i samma storlek med deras motorer är av en helt annan karaktär,råstyrkan finns ju där också men inte klippet och skönsången.SÅ att det går åt minst 2 nummer större MB för att matcha en BMW som en mek som skruvar med bägge märkena säger stämmer väldigt bra MVH Hasso |
|
jag har kört 35-40kmh med min 535a på 5an..och kan som sagt varva därifrån och uppåt..ligger på ca 700varv i 35-40... detta går utan nån större protest..den durrar lite i 200varv, sen övergår den till att bara dra... /mvh jocke |
|
|
Hasso: Det kan man säga....körde automat förut :-( //Marin |
|
| Kan bara instämma, gäller även för en gammal 525 från -91. Men, 2.8an är ännu bättre på alla punkter! | |
| Har 2,8 an av tidigare modeller dubbel vanos. Tror bara de senast modellerna av 2,8 an har det, kanske har jag fel. | |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det stämmer M52TU kom 9/97-8/00 from 9/00 kom M52TU.530 MVH Hasso |
| Fundering:Ngn med erfarenhet som vet om det är kännbar skillnad mellan 2.8 motorn och min 525-01?På papperet ser det lika ut men större volym brukar innebära mer bottendrag?stämmer det eller är det hårfint? | |
|
hehehe.. här snackas det bmw! :o) trotts att jag nu har en bmw så kan jag ändå inte hålla med er, bmw e bra men nissan är bäst! har ni kikat på en nissan skyline gtr-700 rak sexa?! den år så jävla cool. Nu vet jag iofs inte hur bmws senaste sexor är byggda men 80, tidigt 90-tal är ju faktiskt sämst ;) pappas jaguar sexa från slutet av 50-talet är mer Hi-tec. men men.. BMW är mycket bil för pengarna, till skillnad från en japansk bil. |
|
Nissan är lika avlägset som "mars" :)) MVH Hasso |
|
Nej lägg av nu Hasso, nu ska du inte vara taskig. Jag tycker Toyota Avensis är skitcool. Bwaahahahhahhahahhhaaa, jag bara skojade... ThePuc |
|
|
Mars<<< Nissan är disco, Bmw är rock´n roll. Windom Earl |
|
|
Det var väldigt nära att jag köpte mig en 540 men den är nog lite förstor för mig då jag behöver lite extra utrymme på sidan vid parkering och avfärd. Så det blev en 328 men va fasiken man kan ju knappast klaga på motorn. Efter den här bilen är jag definitivt bmw beroende. Men vad gör det... who dares wins... |
|
|
Toyota Versus är trevlig om man inte blir omkörd på insidan av den som jag blev imorse... Trodde att ytterfil berättigade till laglig hastighetsbegränsning + moms men tji fick jag:) |
|
Kan det vara därför de har PDC placerad i vidvinkel. så de kan klämma sig i mellan :)) MVH Hasso |
|
Hasso,du som har 528. Har du testat 525 nyare motorn och känt skillnad? Jag vet att du gillar cyl.volym ,läs cubic inch :-) men jag vill veta om det skiljer ngt. |
|
Nix har jag inte men skulle gärna testa 530, 525 har väl något lägre vrid men samma hkr,eller så ligger det vid ngt högre varvtal. MVH Hasso |
|
Jag har testat en 530 , jösses!!!! Men när jag skulle beställa så var det en 100ing till drygt fr 525 så... Men vid omkörningar så minns jag ibland vridet och klippet och idag skulle jag nog räkna och trixa med att bryta upp kostnaden per dag,omkörn eller så :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.