|
|
|
|---|---|
| är det någon som vet vem och var isåfall var som kan ta bort strypningen på en m5 99:a har varit i kontakt med bmw dom kan ej men man kan skicka boxen till tyskland så gör dom det har också talat med bsr dom kan inte. | |
|
Är det fartspärren du vill ha bort? Jag har inte så stor koll, men brukar inte fartspärren försvinna om man chippar bilen? Om de nu går att chippa en M5. |
|
| tjena! jo det är toppfartsspärren. jag pratade med just BSR om detta och dom kunde inte göra detta. | |
|
Jo spärren tas bort med ett chip. Ring till turbocenter - Länk så fixar dem det till dig. Har för mig att det kostar ca 3500:- Om du hade sökt runt lite här på forumet så hade du sett att denna frågan har varit uppe tidigare - Länk med svar på din fråga. (även om det handlade om en M3 e46) Bara ett tips till framtida frågor =) Hoppas du fick lite hjälp nu iallafall. Mvh Markus |
|
|
Hur går de?? Mvh Markus |
|
|
hej markus. tack för tipset har tyvärr inte tagit tag i detta ännu. men jag skall defenitivt ta kontakt med turbocenter. tack för hjälpen. mvh kenneth |
|
|
Det låter ju bra. Mvh Markus Mvh Markus |
|
|
Personigen skulle jag inte chip trimma en M5 E39 med ett "fabriks" chip som inte är anpassat för just din bil utan alla M5 E39 i allmänhet. Unichip torde vara ett bättre val , blivit tipsad om nått som heter superchip också som en bekant börjat syssla med men inte tagit reda på vad det är ännu riktigt. |
|
|
Tjena igen! jo Markius har nu varit i kontakt med turbocenter och det var inga problem. Dom optimera boxen samtidigt som dom tog bort spärren. skulle kosta runt 5000:- tycker det är helt ok |
|
|
Meddela hur resultatet blev om du gör detta. Är själv sugen, men får känslan av att det kommer att bli som om att "sportläget" är intryckt hela tiden. Dvs man märker skillnad men sportläget har inte samma funktion längre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.