AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

Fick detta pris på Insp.1 E39

Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Bokade inspektion 1 till 530in i dag och fick detta pris 4400:- ink. bromsv.
(Aukt.bmw)
Så vad tror ni om det priset? Vet ju att det kan skilja en del mellan div. bmw handlare.
Tror jag fick betala 3700kr för min Insp 1 med byte av bromsvätska när jag lämnade in den i februari. Även detta hos en auktoriserad BMW-verkstad, så det låter väl inte som något direkt överpris. Finns säkert billigare och dyrare verkstäder än så.

Mvh ChristoferB
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror inte det är något överpris. Bromsvätskebytet kostar väl det en 6-700kr vilket gör att Inspektionen hamnar på ca. 3700kr. Du kan ju ringa runt om du har fler verkstäder i närheten.

___
//Ulf
ol
161
olve
535D -07 LCI
Fick betala 2398kr för insp 1 + bromsolja. icke auk, BMW verkstad.
Skulle aldrig falla mej in att betala "överpris "bara för att det är en auk BMW verkst. Visseligen vet jag att han inte kollar alla service punkter,typ lufttryck i däcken mm."Kanske "dom gör på BMW verkstan " där av priset.
Men det fuskas nog en del där oxå
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Stämmer bra Ulf,enbart insp 1 skulle gå på 3700:-
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Håller med Olve, jag tror t.o.m att en bra allbilversktad många gånger gör ett bättre jobb eftersom de är helt beroende av att göra bra jobb, vilket de facto inte BMW är.

De gånger jag lämnat bilen på auktoriserad service, har jag fått ett protokoll med en massa ikryssade punkter, men har alltid hittat något de missat. Nu åker jag för tillfäller Volvo men jag tror att det generellt är mer slarv i auktoriserade verkstäder som föds av tjänstebilsåkare som inte bryr sig och där varje jobb är tidsmätt in absurdum.

I Göteborg är väl den privata BMW-verkstaden i Partille den som fått mest rosor här på forumet.

Om det är auktoriserad stämpel eller inte i boken, är inget jag hakar upp mig på.
Visa användare
450
Stocktrader
Z3 3,0 Roadster -01
MB GLC Coupe AMG -17
VW Golf tdi -13
Är det inte så att om tex ska använda rostskyds garantin så krävs full aukt. stämplad bok.
ar
114
arre_
520dA -12
nej, det är bara mercedes som kräver det, på bmw frågade dom aldrig efter nånting, inget tjaffs, bilen lämnades in o en vecka senare fick vi tillbaka en rostfri bil.

vet dock inte om bmw har blivit hårdare på dessa punkter nuförtiden, detta var för 5 år sedan, då behövde man inte visa servicebok vid rostskada på e39.

/arre
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.