|
|
|
|---|---|
|
Köpte Brembo Max slitsade som funkade kanon i början. Men nu känns det som att de blivit skeva? Har kört kanske 4-500 mil och inte gjort en enda riktigt hård inbromsning. De första 3 tankarna tog jag det extra försiktigt. Så vad kan ha hänt? Kan man reklamera? Lite svårt att bevisa hur man kört... | |
|
Var har du köpt dom??? M.v.h Anders |
|
|
Har faktiskt precis samma problem med de Brembo som jag köpte till fruns bil (Renullt). Var kanon någon månad, men efter 3-400 mil så började de vibrera... :-( ---- BMW CS #6212 |
|
|
Kärvande ok så att skivorna blir varma? Då blir dom skeva rätt lätt, vare sig dom är gamla eller nya! Mvh |
|
Transocean |
Nya skivor utan vibrationer under inkörning= placeboeffekt Vibrerande nästan nya skivor efter inkörning= Glapp i framvagnen men vägrar fortfarande att erkänna att så är fallet.... Lite nya framvagndetaljer löste mina vibrationer i allafall. Juha |
|
Mr. Blom: Köpta på MECA i Östersund. V8: Oken är helt OK och ingenting skrapar, kärvar, ligger emot eller blir varmt. |
|
| Har också råkat ut för att Bremboskivor börjat vibrera kraftigt efter ett tag (några hundra mil). Bytade till BMW-org och allt blev bra. Lite märkligt då Bremboskivorna ska vara bra. | |
|
just brembo max skivorna som jag oxo har haft på diverse bilar e skit o inget annat än skit.... alla har mer eller mindre slagit sig ...... köpta på mekonomen som tagit hem alla från Norrbit´s lager... |
|
|
eeee!!! Vad är Norrbit`s lager???????????? M.v.h Anders |
|
|
Har också problem med mina Brembo-skivor, och har pratat med Micro där jag köpte dem, och det ska inte vara några problem att reklamera dem - 3 års garanti!!!! Det tycker jag var bra... BMW - is there anything else? |
|
|
Hade exakt samma problem med skivor från Biltema, funkade bra i max 200 mil. Har efter detta köpt tre gånger så dyra originalskivor, men nu funkar det som det skall. Noterade dessutom att originalskivorna var balanserade, grundmålade samt förpackade i tät plastpåse, inget kladd med inoljade slitytor som behövde rengöras. KÖ |
|
|
Norrbit var generalagent för brembo i europa..lagret ligger i mölndal.. kör nu med biltema skivor o belgg sedan 800mil tillbaka problemfritt.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.