|
|
|
|---|---|
toffe |
Undra vad det kan vara med min 530i. Den ryker väldigt mycket när man kör. Är det vanligt kanske,eller är det bara oljan?? |
|
Ryker den alltid? Vilken färg på avgaserna, vit, blå, svart? Som jag brukar säga, prova sökfunktionen ovan så kanske du snabbt får svar på dina funderingar. Mvh André |
|
toffe |
Den ryker alltid och röken är vit. |
|
Drar den kylarvätska? I så fall har nog en av topplockspackningarna gått sönder. Vatten ger vit rök, olja ger blåaktig rök. |
|
|
Jag lutar mera åt kondens om den ryker. Liten läcka i toppen, packning osv måste ju göra att det höga trycket inifrån trycker ut förbränningsgaser i kylaren isf. Betänk att med 700° eller mera som det är när avgaserna lämnar toppen så fick man nog mata på duktigt med vatten för att det skulle bli nån vattenånga att tala om. Skumt om den ryker nån längre tid om det inte bara är kondens som bildas just när avgaserna kommer ut i den kalla luften, dvs varma dagar skall det ju absolut inte synas nån rök. Det kan inte vara blåvit oljerök, hur luktar röken tro? FP |
|
MG |
Tjenare Toffe, Jag har samma tendenser på min 525-94a tror själv på teorin om läckande packning.Det försvinner lite kylvatten ibland men inte till oljan. är lur på att det sviker vid någon avgasventil.OBS vid normal körning syns inte detta fenomen men vid hårdare körning återkommer detta beror förmodligen på det ökade trycket i kylsystemet!!!!! |
| Du kör ju bara kortare sträckor åå det kan väll vara lite svårt att avgöra... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.