AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.254

Verkstad i Västerås

dr
10
drg
330iA Touring -01
Är nyinflyttad till Västerås och har en del saker som behöver åtgärdas på 330i:n. Bla montering av motorvärmare, elhiss, lättare parkeringsbucklor osv. Behöver tips på vilken verkstad som är bäst, prisvärd, bra bemötande osv. Är det M-bilar som gäller? Funkar Arosauto bra, billigare än M-bilar? Annat bra ställe?

Tacksam för tips!
Jag har endast använt mig av M-bilars tjänster i Västerås och har aldrig provat något annat lokalt företag eftersom jag varit nöjd med utfört arbete och personal.

Mvh
Mikael
Gemini__
Har också insett att M-bilar är det som gäller, kanske inte billigast men arbetet som utförs är klockrent.

Vid senaste servicen var Aros Auto till synes billigare, men det var bara tills jag insåg att vissa delar (mikrofilter) som ingår hos auktoriserad verkstad inte gör det hos Aros Auto. Klart det blir billigare då.

Mvh:
Thomas
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Jag köpte fjädrar på Aros Auto, då mina fjädrar bak var av. Jag var dock inte sugen på att betala 1995kr för orginalbakfjädrarna då jag kunde köpa en hel uppsättning för 1800kr hos Aros Auto, tyvärr så sänkte dem väldigt mycket mer än vad dem skulle, det var ju synd tyckte dem, men mer än så verkade dem inte alls vilja hjälpa mig, så hade alltså köpt fjädrar som jag inte hade någon nytta av.
Så jag har tappar förtroendet för dem, köpte orginalfjädrar och var nöjd! Servicen är väldigt bra på M-bilar, blir det fel så löser dem problemen och kan dem inte göra det med detsamma så återkommer dem när dem fått svar. Duktiga helt enkelt!
dr
10
drg
330iA Touring -01
OK, tackar för synpunkterna! Låter som M-bilar är valet. Jag får väl återkomma om jag blir av avvikande mening:-)
Li
478
Limpur
E39 528iA Touring -98
E34 525i Touring -95
E36 316i Coupé -96
Min uppfattning är att Aros Auto har tappat en hel del sen Hasse började sälja KIA. Tycker inte alls att man får samma experthjälp längre och de fakturerar mer än gärna felsökningskostnader utan att ha hittat ngt fel.

M-bilar har jag bara bra erfarenheter av än så länge.
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
En kompis har verkstad, och just felsökningskostnader är ett stort problem för han. Vare sig dem hittar felen eller ej, så har dem lagt ner den tid det tar, vilket han som egen företagare har svårt att bjuda på, men oftast blir det en kompromiss mellan kund o verkstaden.

Och så kommer folk som vill att man ska söka felkoder etc, och då blir dem förvånade när han vill ha ett par hundra för jobbet: "Vadå, det tog ju bara 5min?!", men att verktyget/datorn kostar 65´000kr är inget dem frågar om. Klart man måste få intäkter för sitt jobb.

Tänkte bara påpeka detta, så kanske folk får lite förstående för dessa avgifter.
Men när det ska kosta flera tusen för att läsa felkoder, då har dem överdrivit! (tror det är Merca i västerås tar ca 2500kr för att titta på felkoderna).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.