|
|
|
|---|---|
| Min 318M40-88 beter sig lite konstigt, har bytt termostat+kylare samt tempmätaren står i mitten alltid förutom vid kökörning och tomgång då den kan gå 1-2mm över mittensträcket. Detta beror på att fläktkopplingen är lite glapp är jag säker på. Men om bilen körts en sträcka och stängs av och man sedan bara drar på tändningen går tempmätaren upp till 75% av skalan, varför det??? Direkt när man startar motorn sedan går den ner till mittenläget, har någon varit med om detta? | |
|
en fundering från min sida är ju...när du stänger av motorn så finns det inget som kyler vattnet stannar och inte cirkulerar runt längre vilket innebär att vattnet värms upp av motorn tills motorn svalnar av sig självt vilket tar sin tid eftersom tempgivaren syrs av vattnets temp så vissar givaren varmt tills fläkten kylt ner det igen...och då sjukner mätaren...låter lågiskt tror jag... ----------------------------- MVH AirCoder Glidaren på 2 och 4 hjul! ----------------------------- |
|
| detta låter normalt. i fall olja är dålig kan du byta den till en kvalitet olja. men detta låter ju normalt i fall den börjar sticka iväg medans du str i kö eller str still då är det dags att börja oroa sig. | |
| Tack, det värmde att höra. Anledningen till oro är att varken 323an eller 535an beter sig på det sättet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.