|
|
|
|---|---|
|
Hej, Eftersom mina 17"-fälgar och däck blev stulna för några veckor sedan planerar jag inköp av nya. Men ska jag satsa på 17"-fälgar igen eller ska jag slå på stort och köpa 18"? Köpte 17" tidigare bara för jag var osäker på hur bra komfort det blir med 18" (stötigt e.t.c.). Ni som haft båda storlekarna kanske vet vilket som är bästa köp? Givetvis spelar ju däckdimensionen roll också. Tack på förhand! | |
|
Hej. Råkade precis ut för samma sak i jan. Stal mina 17" Och tänkte precis samma sak: -kanske 18" när man ändå ska köpa nytt.. -Hmm komforten?.. Val av däck har den största betydelsen. Bör vara lite rundade utåt kanterna bla för att minska spårningen. Hade tidigare 215 45 17 Falken däck Har nu 225 40 18 Hankook K-104 och döm om min förvåning så blev både komforten och spårkänsligheten BÄTTRE med dom nya 18" Så kan det gå... Koncentrera dig på att hitta rätt däck och KÖP 18" Du kommer inte att ångra dig! definitivt Mkt snyggare/grymmare än 17". Hälsn. / bloom |
|
|
Själv gick jag från 17 till 19 nyligen,iods på en E34.Märkte bara marginell skillnad i stötighet o spårade mindre än med de gamla fälgarna då de nya hade rätt inpressning.Så satsa stort med RÄTT inpressning så blir det nada problem!!! |
|
|
Kör 225/40-18 resp 255/35-18 samt sänkning och tycker inte det går mycket sämre än vad det gjorde med 16 tums fälgar jag hade på en Golf VR6, fortfarande komfortabel. Ok lite spårigt och högre vägljud på dåliga vägar men inte störande och det tar man igen på fina vägar:) //Robban BMW CS #4729 www.robertgustavson.com |
|
|
jag har hjul om du är intresserad, 18" tror dom kommer sitta väldigt bra på 3 serien, för jag måste ha spacers på min.. kolla min sida för info. Länk [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Tack för alla svar! Efter lite eftertanke och era tips så lutar det åt 225/40-18 runt om. Möjligen att jag kanske lägger ut lite extra kulor för 235/40-18 bak. Men jag får se. Ska fråga runt lite angående däck också, det verkar vara minst lika viktigt. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Angåend däck så finns det säkert 100 inlägg om det bara att läsa istället för att skapa ett nytt som det blir samma svar på förmodligen. MVH Hasso |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.