|
|
|
|---|---|
|
Alla brukar ju ha gamla minnen från barndomen om farsans gamla kasett som gick runt runt och med ett tydligt klick efter att låten tog slut för att han hade tryckt på stop istället för pause... Vilka låtar är det ni minns mest? =) Jag kom på två igår: Alf Robertsson : Balladen om Nisse Karlsson Björn Afzelius : Till min kära | |
|
Avestaforsens brus, Livet i finnskogarna med Kalle Jularbo och liknande som spelades av den gode CG. Hammarlund på programmet Bilradion, råkade han spela nån Tio i Topplåt så sänktes volymen till 0. Ja..det var inte lätt vara kid på 50-60 talet :-DD en massa år före kassettbandet tillkomst ///Forry |
|
|
Musikanläggningar ansågs vara onödig lyx (både i hem och bil). Det gick alldeles utmärkt att lyssna på vindbruset och för övrigt behövde jag ändå spy relativt ofta och det var viktigt att höra mina kvidanden i tid (bodde i Alperna med dess slingrande vägar). Inte var det lätt att vara musikälskande Beatles-/Led Zep-/Jethro T.-/Black S-tokigt barn i slutet av 60-talet/början av 70-talet heller! Mvh Mikael |
|
|
Jag som är av lite yngre årgång minns alla kassettband med inspelade barnböcker och tillhörande bok, typ Aristocats, som jag och lillasyster fick lyssna på när vi satt fastspända i våra barnstolar i baksätet. "När du hör den här signalen - PLIIIING! - då är det dags att vända blad!" :) /Masten Besök gärna min blogg! Länk |
|
|
"När du hör den här signalen - PLIIIING! - då är det dags att vända blad!" Nostalgi :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.