AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.084

vibration växellåda?

da
19
dagobert
e38 750-98
hej. min e38-750 går väldigt fint i lådan och växlar som den ska,men när den lägger i sista växeln så kommer det en vibration efter några sekunder.(2-3sek). vibrerar ganska kraftigt men försvinner vid 150-160 km/h. lägger jag i sportläget händer samma sak men lite senare. vibration börjar vid 90 på 5ans medan det börjar vid 105ca med sportläget i. har bytt hardyskiva som va sprucken men ingen skillnad. kan det va turbin som spökar? det blir ju ingen billig historia att fixa den... så har ni andra förslag så är jag tacksam.. (är steptronic låda).
un
13
uni-k
518i -90
Hej, jag har tyvärr inget svar på ditt problem, men jag tror jag har något liknande.. men det uppkommer inte när högsta växeln läggs i utan när jag gasar lite mer aktivt än normalt och kommer alltid när jag kör kickdown eller full gas.. jag vet inte om vibrationen kommer från växellådan men det är en ganska kraftig vibration nästan som slag, känns som det kommer under växelspaksväljaren typ kardanen. vibrationerna blir tydligare ju varmare bilen blir. detta problem är på en 735ia -87.. hoppas jag inte gör ngn trådkapning nu! /Martin
Jo
73
Jocke.L.
750iL -90
uni-k du ska nog byta stödlager. Det är mitt tips.
sk
1.290
skalman

BMW 750 IA 1995
Det är en bra idé att byta stödlager samtidigt som man byter hardyskivan med tanke på allt jobb!!
Det är stödlagret som låter.

Mvh
Skalman
un
13
uni-k
518i -90
tack så mycket!.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.