|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ny Kille här som går i köptankar av en bmw m5 e39. Har kollat lite på denna bilen och måste säga att den absolut är i toppskick. Dom hade bytt koppling,luftmasse mätare och kollar vanos på bmw. Finns inte en fläck på bilen, men ska man köpa innan vintern och ställa av den nu i sen höst eller ska man vänta och köpa i vår? Länk MVH | |
|
Tycker den är lite för dyr...det är ju trots allt en 99:a.. Kolla på denna istället Länk Men kolla upp bilen ordentligt.. Har du pengar över så hade jag valt denna imolaröda Länk min M5-2003 Länk |
|
|
Då det änast skiljer 1000:- mellan 99:an och den blåa 03:an så e ju valet ganska enkelt så länge den nyare av dem två är i bra skick. Risken är ju att det är något som inte stämmer till 100% med den blåa 03:an. Borde ju ligga runt 250 och uppåt för en sån ny M5:a. Men de skadar ju aldrig att kolla =) Mvh Markus |
|
|
kolla annars på bmws hemsida där finns en röd M5 99 bara 4000mil svensksåld för 229000kr! 10000kr mer men 6000mil mindre:) lycka till med letandet:P When batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Okej, men kan ju inte bara släppa denna bilen ur huvudet:=( Den e ju grymt fin. Vad ska man bjuda? Mvh |
|
|
Bollen: det är lätt att bli kär i en bil men jag sällar mig till övriga som tycker att priset är i överkant. Den mest intressanta tycker jag utan tvekan är den som Bianca länkar till. Priset på den är i underkant på en 03:a men det behöver ju inte betyda att något är fel på bilen. Utöver skillnaden i ålder på bilarna så ska man inte förglömma att det har skett en hel del uppgraderingar på motorerna mellan 99 och 03. Det är alltså inte bara visuella skillnader som lampor, ratt och naviskärm utan mer vitala saker som har att göra med driftsäkerheten och oljeförbrukning. Om detta finns det skrivet kilometervis i olika trådar. Har själv letat M5 under en tid och för mig var det en självklarhet att titta på de senare årsmodellerna dvs 01-03. ___ //Ulf |
|
|
Om du gillar den bilen som du hänvisade till så tycker jag att du ska gå och titta på den. Sedan om du bestämmer dig för att lägga ett bud får du först tänka på hur är skicket på bilen, har han gjort inspektion 2 service om inte så är det snart dags för det. Men pruta ska du ju självklart göra för jag skulle inte lägga så mycket pengar på en 99:a, men det är du som vet bäst när det gäller din ekonomi hur mycket du vill lägga pengar på bilen m.m. Blå M5:an som är tillverkad 03 fanns på blocket för en eller två månader Sedan är det du själv som bestämmer vad för slags utrustning du vill att det ska finnas i bilen, när man köper en sådan begagnad vill man helst att den ska vara fullutrustad. Men jag antar att du har läst om vad du skall kontrollera extra noga med när du skall köpa m5:an om inte så använd sökfunktionen, finns otroligt många diskussioner om just denna modell. Själv köpte jag min i slutet av juli och det var min första bil, men vilken bil varje gång man vrider nyckeln så får man ett leende, men sedan har jag ju sportavgassystem så den låter extra skön :) Min Bil: Länk |
|
|
Hej BeNnaN: Fin bil Du har. Såg att Du skulle köpa fälgar till vinterdäcken. Funderade på att göra det förra året när jag köpte min M5:a men sen kom jag på att det nog skulle vara billigare att köpa en "vinterbil" i stället - så det blev en Golf som släng och vinterbil. Mycket salt o skit på vägarna på vintern och "lycksalighheten" när jag kör M5an april-oktober är desto större. |
|
kilroy |
Prisnivån på E39 M5 gör ju att man kan få en -99 för billiga pengar idag. Har man lite större finansiella resurser så kan det vara lönt att istället titta på en sen -00 eller en -01 eftersom BMW modifierade motorerna under -00. Rent statistiskt är det troligtvis större risk att hitta en mätarskruvad -99 jämfört med -00 eller-01. Den röda ser fin ut om man nu gillar färgen vilket jag gör. Mvh kilroy "Jag är inte bara dryg...jag är skåning också" |
|
Easy rider: Tack så mycket :) Jag är inte hundra än om jag ska köpa vinterfälgar, antingen så skiftar jag bara sommardäcken till vinterdäcken ifall jag skulle behöva bilen under vintern, men tror inte den kommer användas i vinter men ifall jag skulle få ett garage här där jag bor så kan det vara bra att kunna flytta bilen från det garaget jag har nu som är en bit bort. Min Bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.