|
|
|
|---|---|
|
Hej hej! Finns det kanske lite hjälp o få? Kör just nu turbomatad Volvo 740 men har tröttnat på allt buller o skrammel. Funderar på att köpa en BMW 3 serie från sent 80-tal alt en tidig 90-talare. Kruxet är det att jag börjar plugga till hösten, vilket betyder svag ekonomi så nu undrar jag vilken E30 som håller bäst och är billigast i drift. Själv hade jag gärna köpt en 320 men är de så värst billiga o äga? Hjälp mig! En Volvo kan också gå fort som fan! | |
jojja |
vad begär du för skrammel högen? jojja |
|
Tjena. Köp en 316 el 318 E36-karossen. Den kom -91. Mkt billiga att äga. Letar efter en sån till min flickvän nu när hon ska börja plugga. Golf VR6:an drar för mkt för att pendla med den. /Edvard BMW CS # 4503 |
|
Kid |
Jag har en E30 318i -85, sjukt billig att äga! Om man nu jämför med min 540. |
|
Jag sitter också på en skrammel hög :) Fast d e bara temorärt.. ska köpa bmw snart Fast måste säga att prestanda på något trimmad sosse container turbo är JÄVLA bra om man ser till pris/soppa förbrukning wroooom |
|
|
Hade oxå en Volvo 740 Turbo för ett tag sen, chippad till 250 Hk, och körd hårt som fan, rejs, Husvagnskörning, ALLT, den gick 36000 mil innan den sa upp sig! Kvalité :-) Synd på den "raggiga" karossen.... |
|
|
Hej Charger! Du gör rätt i att köpa tyskt! Jag tror inte det skiljer så jätte-mycket på 318 och 320 när det gäller skatt och försäkring. Jag tror heller inte 320:n går så mycket bättre än 318 men lite mer tryck e där ju. Hade jag varit i dina kläder hade jag köpt en 320(e30). Du kan nog få tag i en fin sån för 30. (Kvalitet görs bara i München) "If everything seems under control you're just not going fast enough!" |
|
|
Undvik inte minstingen 316. Den har ändå en 1.9 liters fyra på 112 hk. Det räcker till för en student. Min försäkring/bränsleekonomi/service är lägst i klassen. Då får man pengar över till annat... /Kjell |
|
|
Hej Powerkjell! Hade de gamla 316 bilarna 1.9 liters. Jag trodde bara det kom på den senaste modellen. Men jag är inte säker. Du vet nog bättre eftersom du äger någon. Förresten vad är "Crome Line" för något? |
|
|
<<Mr M Power>> Nej, du har rätt. 1.9 kom under sista E36-utgåvan hösten 1999. Crome Line är ett uttryck jag snott från E46, då jag utrustat bilen med ett antal kromade detaljer, så som dörröppnarhandtag, låsknoppar, växelspaksknopp, handbromsknapp, strålkastarreglage, kromade ringar runt fläktreglagen, alu.pedaler, kromlist över bakre reg.skylt. /Kjell |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.