|
|
|
|---|---|
|
Hej! Nån som har ett bra tips på chip till m42 motorn? Hälst här i sverige. Tack på förhand! Ps, gärna chipp som är anpassade efter öppet filter och kanske etanol med större spridare eller nått? Sveriges frächaste 318is? | |
|
Inte i sverige men billigt och folk har bra erfarenheter av chippen Typ Rallye Tuning Chip 318is 7300 U/min Super - 95 ROZ erforderlich ! Är nog chippet jag skulle välja |
|
|
Kanske ska posta länken också Länk |
|
|
Vad är skillnaden mellan Rallye och Race? är det bara 95 och 98 oktan? kör på 98 nu så.. Race, tror om det går med v-power? Tack på förhand iaf:) Sveriges frächaste 318is? |
|
|
Med Race chipp så ska man ha schrick kammar va ser jag nu? Sveriges frächaste 318is? |
|
|
Jag tror att racechippen är desigade för att ta ut mesta möjliga effekt utan att bry sig ett piss om soppa förbrukning och avgasvärden. Rally chippet är gissningsvis snällare. Typ Race Tuning Chip 318is 7500 U/min Super - Plus 98 ROZ erforderlich ! Detta chipp är designat för orginalkam. Typ Race für Schrick Nockenwellen Tuning Chip 318is 7.800 U/min detta för trimkam behöver inte vara Schrick bara man vet specen på kammen chippet är optimerat för. Det ska iaf finnas folk på forumet som kör med både rally och race versionerna och det som skrivits om chippen här i forumet har varit positivt. Utan att mappa tror jag inte man hittar bättre programvara för bättre pris någon annanstans. |
|
|
Jag plus några till här på sajten har köpt "race" chippet. Det är betydligt billigare att köpa det av Conny(Coneus) på ebay, än att köpa det av hans företag. Länk |
|
|
Okej, Funkar race chippet bra? ni kör med original motor annars va? får väl ta och beställa från han då.. Sveriges frächaste 318is? |
|
|
Jodå, bilen fungerar precis som vanligr med skillnaden att det går och dra till 7500rpm. Jag brukar dock växla strax efter 7-7100rpm då det inte ger mer att fortsätta. Men förvänta dig inga underverk... |
|
|
Racechippet utan trimkam ska enligt tillverkaren ge 152.6 hk eller det var iaf vad det gav på testbilen han bromsade. 17 extra hästkrafter på en 1.8 sugis är nästan ett underverk. "Unser Testwagen hatte damit 152,6 PS bei 7150 U/min !" Trimkam chippet ska ge ytterligare 10 hk förutsatt att du har rätt trimkammar. I alla fall står 163 hk angivet som effekt för setet med kammar och chip som han tar 798 euro för. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.