|
|
|
|---|---|
|
Jaha då har bilen börjat krabba ännu mer, jag har fortfarande felet med säkring 26 som bränner av, haft den på bmw två gånger men dom har inte hittat nåt. Haft detta problem i 1,5 år. Och nu har jag ett nytt problem passagerar fönster hissen har lagt av motorn fungerar och alla kablar är hela men fönstret rör inte på sig nån som kan hjälpa? Tack i förhand | |
| Om motorn fungerar så är ju felet mekaniskt och det borde ju bara vara att tex. lossa armarna från rutans "plastknap" och se vart det har hakat upp sig eller kärvar. Passa på och smörj med teflonspray på allt. Det funkar fint det. | |
| Båda armarna har hoppat av från rutan. Det går inte röra armarna för att dom är helt stumma det blir nog ett rent helvete å fixa det | |
| Men har rutan funkat förut då? Då kan ju inte armarna ha kärvat ihop utan något kan ha kilat fast sig någonstans. Eller så har de hamnat i ett konstigt läge när rutan hoppade ur så att de låser sig. Försök att lossa skruvarna som håller mekanismen några varv så att du får glapp i mekaniken. | |
|
på min har båda plast knapparna gått av så motorn går o armarna går fint upp o ner.. fast inte rutan då =P.. ska byta plastknapparna så räknar ja me att min elhiss ska bli felfri =).. btw.. ingen som har 2 st till övers? =D |
|
|
Det sitter en magnet på en axel i elhiss-motorn som ibland kanar av sitt läge. Kolla så den sitter där den ska o om inte limma o för den i rätt läge. Detta fel kan även göra att rutan bara går nån cm i taget... |
|
|
går axlarna upp/ner när motorn går? |
|
| nej axlarna gå inte men motorn klickar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.