AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.230

Ska slå ett slag för en bmw-verkstad!

I dessa tider, då det mesta verkar handla om hur dålig service alla verkstäder och reservdelsavdelningar som står under bmws regi har.

jag vill skicka en riktigt ärlig klapp på ryggen till Englunds Bil i Luleå.

måste säga att allt jag haft att göra med dom genom åren, varesig det är mailkontakt, försäkringsärenden, reservdelsköp eller allmänt bemötande bara så har dom 100% av gångerna motsvarat mina högt ställda krav på service (jobbar själv inom detaljhandeln så jag vet vad jag pratar om).

dom svara alltid på mail, oavsett om det är prisförfrågningar eller om det handlar om frågor om fel och brister.

dom är alltid trevliga i reservdelsdisken oavsett om man handlar för som i dag 61:- eller 5000:-.

dom har monterat och fixat allt på 2st bilar som jag haft inne med försäkringsärenden och har inte fått backjobb på nåt av det jag haft inne för iaf (varav ena väldigt omfattande efter krock).

så jag vill skicka en hälsning att det är uppskattat och tipsa er andra i norrbotten om att Englunds i Luleå iaf gentemot mig har varit klockrena i nu snart 8år av bmw ägande.

tack och på återseende!.

/mvh joakim nilsson

/mvh jocke
E2
50
E28Danne
325ik -89
Då passar jag också på o berömma lite BMW folk, nämligen Paulssons Bil i Ängelholm, rättare sagt reservdelskillen där. Har inte direkt varit i kontakt med verkstan eller säljavdelningen där så jag ska/kan inte säga hur bemötandet eller kunnandet är, men som sagt, reservdelskillen Lennart, är helt suverän o ha o göra med. Jag äger 2 äldre BMW, en E30 och en E28 och det händer att man då och då behöver lite delar. Då lunkar man fram till disken o säger vad man vill ha, så får man helt suverän service, och är man osäker på det man ska ha, så skriver han ut sprängskisser eller hör med verkstadskillarna direkt. Det känns bra att man känner sig välkommen trots att man inte kör nån nyare BMW som man handlat justbdär, utan även vi med gamla kärror får den suveräna service som man gärna vill ha när man behöver den.
cs
1.227
cstjawa
520IA 93
520IA 2000
Då får jag slå in med bildelsimporten AB i Uppsala. Björn som mekar där gör jobb även på Lördagar å Söndagar, har fått den hjälpen. Den grabben är guld värd.

BMW e lag
Verkstadspersonalen och kundmottagarna vid M-bilar i Västerås står högt i kurs. (Säljarna betydligt lägre)

Mvh
Mikael
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Passar på att slå ett slag för säljarna en trappa ner på bmw-solna. Mycket trevliga killar de jag haft kontakt med.
Jarls bil i Helsingborg, bra service, snabba besked genom mail.
Gemini__
Instämmer med mikaelodoris, verkstadspersonal och kundmottagarna är otroligt trevliga (och kunniga).

Mvh:
Thomas
Gemini__
M-bilar i Västerås svarar även snabbt på mail, vilket tyvärr inte är en självklarhet hos alla.
Go
61
Goose
735 -02 (e65)
Kan bara hålla med ovanstående inlägg. M-bilar i Västerås är helt suveräna, Jag skulle aldrig lämna in min bil till någon annan än dem. Har alltid fått mycket bra och proffsig hjälp i kundmottagningen och pesonalen på verkstan kan verkligen sin sak och är noga.
Har även haft en del kontakt med säljarna och jag har alltid fått ett trevligt och proffsigt bemötande av dem.
Jag provade ett annat märke innan min nuvarande bil, men det vart inte långvarigt. Förutom att BMW är en utomordentligt bra bil, så tycker iallafall jag att det är mycket viktigt att ha en bra verkstad nära som man har förtroende för, därför vart det snabbt BMW igen :)
E28Danne : Säljarna på Paulssons bil är dock inget att hurra över... Men som sagt... Verkstadsfolket verkade vara bra.

Men men.. Så är det väl överallt.. Alltid enklare att prata med verkstadsfolk än säljare.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.