|
|
|
|---|---|
|
Fundera på att beställa fälgar till min z3 Coupe med denna bredd och Et. 8,5x19 fram med ET 35 9,5x19 bak med ET 45 Hur kan det passa? Mvh/Henke | |
|
Kommer att passa bra. Eventuellt kan du behöva 5-10mm spacers bak, men fram kommer det bli utmärkt, förmodligen baktill också. Mvh Henrik |
|
|
Håller med föregående talare bak behövs spacers ca 10mm för att fylla upp skärmkanten..jag just monterat spacers bak 15mm, inpressning ET35 och 8,5" fälg. Fram utan spacers kommer bli perfekt "GARDDA". Lycka till. //Z3Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Som lite extra info så är de dessa fälgar jag funderar på. Länk Blev bara lite kluven om jag inte skall köpa 18" istället. mest bara för jag är rädd att de ska bli lite för "mycke fälg" om de nu går. tack för bra svar! /Henke |
|
|
Gardda! Fälgarna gillar jag förutom "fusknitarna" på sidan jag gillar när det är ett brett hjup i fälgen samt lätt att hålla rena. 18 eller 19" om du frågar här runt ikring så kommer du få en massa olika svar...jag själv satte in frågan på forumet innan jag köpte mina fälgar. Det jag var rädd för vid 19" var att bromsarna oken som inte är stora skulle se löjligt små ut jag valde 18" finns andra som hellre väljer 17 eller 19" det är jag säker på. Och väljer du 8,8" fälg bak se till få ET35 om det går. Vad du en väljer så lycka till med fälgvalet. //Z3Kent. Min bil 2007 Länk |
|
|
Jaja men de blir självklart en 9,5 tums fälg bak. har föresten redan 18" på bilen och tycker dom gör sig rätt bra men jag saknar det där lilla extra!! Måste nog suga på karamellen lite innan jag bestller känns de som. mvh/Henke |
|
|
Tänkte bara berätta hur jag gjorde med val av fälgar / däck. Har precis köpt en uppsättning Hartge Classic. Blev 8x19 fram och 9x19 bak. Blir till att provmontera i veckan då jag inte kan hålla mig till våren. Föresten så har Hartge även dom "fusknitar".... Men de tror jag att jag överlever med. mvh/Henke |
|
|
Det blir nog snyggt. Antar att det är replikafälgar du köpt då Hartge Classic endast finns i 18" passande Z:a serien. Sedan några år tillbaka så kör ju som sagt även äkta hartge med fusksplit på några fälgar. Jag kör ju själv med RH Phoenix som är förvillande lik Hartges Classic fälg. Mvh Henrik |
|
|
Nepp. Har väl inte sagt att domär nya! :).... vem fan har råd att köpa nya sånna fälgar till en gamm-bil? ... -Inte jag i alla fall!..:) .... NÄ men allvarligt så köpte jag dom på vinst eller förlust av en kille som inte visste att det var äkta hartge. Han hade haft dom på sin 330 men behöll dom när han sålde bilen för 2 år sen så nu har dom bara legat där hemma. Men faktum är att de är äkta Hartge. mvh/Henke |
|
|
Haha, schysst. Antar att priset blev därefter också. Passade de 330 så passar dem din Z3. Upp med bilder nu..... =) Mvh Henrik |
|
|
Tjena! Ja dom satt verkligen som en fläskläpp dom där. :) Har några bilder på mobilen men de verkar inte som om min dator vill samma sak som jag så jag ger upp för i kväll. Kanske gör ett nytt tappert försök att medla fred mellan datorn och mobilen i morgon. Ang. priset så var det helt rätt (för mig dvs.). Kan i alla fall bjuda på lite snabba fakta om fälgarna i alla fall. Modell: Hartge Classic Tillverkare: Ronal (tyskland) Dim.: Fram 8x19, Bark 9x19 Et: Fram 40, Bak 46 Däck dim. : Fram 235/35-19, Bak 295/30-19 mvh/Henke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.