|
|
|
|---|---|
|
Hallå mina Hi-fi vänner =) Min gamla orginal bavaria till min 540-94:a la av härom dagen. Displayen e helt svart o inget händer om man trycker på alla knappar. Men det lyser om den när man slår på lyset och en liten röd lampa blinkar fortfarande när man tar ur nyckeln. Jag tog ändå belutet att köpa en ny stereo + en isokontakt. Den nya stereon startar o funkar fint, men det e knäpptyst. Sökte lite här på forumet där det stog att kontakt nr 16 skulle va inkopplat, vilket skulle vara remotekabeln om jag fatta det hela rätt. Men i isokontakten finns det en lös (ljusblå) kabel som det stod ATT på som jag fattade det skulle va remotkabeln. Men i min isokontakt finns det en fast anluten blå kontakt som e kopplad till kontakt nr 16. Det e detta jag tycker e mystiskt... Har ni nåt förslag på vad det kan va? Eller hur jag skall göra? | |
| Jag trodde ni kunde detta..? =) | |
|
Har du ett separat slutsteg i bilen (fanns orginal i vissa bilar även från 1994)? Det kan ju vara att detta är kasst. /Andy |
|
|
Jo jag har separat slutsteg. Jag pilla loss den blå kabeln som satt fast monterad i isokontakten och som gick till kontakt nr 16. När jag satte ihop allt o körde ihop kontakten med den vita nr 16 så hör man att det småknäpper i högtalarna, men dock inget ljud. Det kan ju va så illa att steget pajjat oxå. JAg kollade steget, men det går ju inte o se på det om de e ström på de eller inte. Ingen säkring på steget såg jag heller. Men generellt, skall det då bara gå o slänga i en ny stereo o på med isokontakten , skall det funka då eller??? |
|
|
Generellt set ja, men kom ihåg att bmws slutsteg vill matas med högnivå och ej lågnivå. /Andy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.