AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
855

Bytte huv på garantin, fick spricka i ena lyktan - vad ska jag göra?

zl
16
zlatan6
BMW 320ci cupe -03
Bytte motorhuv pga rost ingick i rostskydds garantin. Nu har jag fått min bmw från verkstaden tog en snabb kontroll så att ligger rätt till och märker att den vänstra framlyktan är alldeles immig. Öppnar motorhuvet och ser sprickor i lyktan. Åker nästa dag förklarar situationen och de vill inte ens höra på mig utan den måste varit jag själv som orsakat detta. Vad gör man??
Pu
113
Pukin_Dog
330iA -03
Sådant suger verkligen. Har råkat ut för liknande grej en gång då en tryckluftslang lossnade på verkstaden och slangen med koppling for runt och slog bucklor i bilen. :( De kunde ju inte mörka det så klart.

I ditt fall tror jag att du inte kan göra så mycket. Du har ingen möjlighet att bevisa att de har orsakat skadan och de behöver inte bevisa att de inte gjort det så att säga. :(
De borde ha varit seriösa och fixat det men tyvärr så lever vi inte i en perfekt värld.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tråkigt sånt där...och tyvärr är de nog så som de näms ovan,att de inte går å göra speciellt mycket eftersom de inte går att bevisa att de va dom.

När/om man lämnar in bilen kanske man ska börja med att foto bilen i detalj innan man lämnar in den så de finns bevis att de hände där.
Je
41
Jennysa
730i -92
Jag skulle nog ha kontaktat konsumentrådgivningen...
inte ge upp...
Pu
113
Pukin_Dog
330iA -03
Fast det handlar ändå om bevis även om man kontaktar KO. Och det saknas bevis för att det är på verkstaden skadan skett.
Man ska nog egentligen gå igenom bilen i detalj när man hämtar den och göra som "Haas" skriver och fota bilen. I praktiken gör nog väldigt få det och det känns helt galet att det ska behövas egentligen, men sådant här talar ju för att gardera sig.
Je
41
Jennysa
730i -92
Det är hemskt att man inte ska kunna lita på verkstäderna!!
Man lämnar ju in bilen i tron att dom ska göra ett bra jobb...tycker att du ska prata med chefen för verkstaden i alla fall, eftersom det är sprickor inne i motorrummet så är det ju inte nåt du själv kan ha orsakat på vägen från verkstaden...
zl
16
zlatan6
BMW 320ci cupe -03
Tack för alla svar men det känns att man inte kan göra så mycket i detta fallet, jag känner många som är missnöjda med BMW verkstaden i Kristianstad de är helt enkelt otrevliga. På ett sätt kan jag förstå de också det kan ju ha varit jag som orsakat det och ville ha en ny lykta på köpet. Mitt enda bevis är att jag fotade bilen på en regning fredag och på måndagen lämnade jag in den och på de bilder ser jag inga immande lyktor, men de bilder ville han inte ens ta en titt på.

Han sa det kan aldrig hända de, för byter man motorhuv på bilen så finns det ingen chans att lyktan går sönder, de är även rapporterings skyldiga om de skulle orsaka skada bla bla bla, jag kände mig som en billig bedragare.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Precis...hemskt att de ska vara så.
Sen är de långt ifrån bara den Bmw verkstaden som fått en massa kretik.
De bästa man kan göra är att hitta en mindre/lokal verkstad som man bygger upp ett förtroende hos,dom skulle aldrig göra så här + att dom inte skulle våga de då deras rykte är mycket känsligare än en stor Bmw verkstad.
Pu
113
Pukin_Dog
330iA -03
Personligen lämnar jag alltid till en mindre verkstad men någon av "gamla" sortens mekare. Det är de som kan fixa saker utan att behöva ha en dator som talar om vad som är fel och som har så mycket erfarenhet att de ordnar allt.

Dessutom, när man som jag inte har ny bil, så kan de sätta dit utbytesdelar eller begagnat. Det gör aldrig en märkesverkstad tyvärr. Och i vissa fall är det löjliga priser på en ny detalj som en begagnad kan ersätta precis lika bra.
zl
16
zlatan6
BMW 320ci cupe -03
Brukar också gå till en mindre verkstad men detta gällde rostskada som ingick i garantin. Ska prata med konsument vägledaren men har inga stora förhoppningar :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.