|
|
|
|---|---|
|
Jag hade som många andra ingen halvljusautomatik och tänkte stoppa dit ett par reläer enligt vad jag läst på forumen här. Fast först tog jag bort kåpan under rattstången och noterade dessa kontakter som var upptejpade från fabriken! Länk Länk Efter en kontroll av vart de gick, ena änden i varje fall, och när de var strömförande så kopplade jag ihop dem och så var det fixat! Jag har en 320 -94 men jag misstänker att dessa finns på flera årsmodeller. | |
|
Intressant. Ska kolla om jag har de kontakterna imorgon ///BMW - Was sonst! |
|
| Återkom om hur det ligger till. Nyfiken bara... ;) | |
| Detta ska kollas på min med! | |
| nån mer som prövat detta? | |
yttryck |
är din bil importerad? kan inte tänka mig att en tysktillverkad bil har förberett för halvljusautomatik, min e-36:a är importerad och ska kika vid lämpligt tillfälle /igor |
|
Jag har kollat i min nu och jag fann inga kontakter där. Har bänt och brutit för att komma åt att se överallt men jag såg inga alls tyvärr. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Märkligt, jag kan inte svara på om den är importerad. Vet inte faktiskt, ups... Men kontakterna var tejpade med den där vävtejpen som kabelstammen görs med och det kan ju vara så att de väljer samma kabelstam för alla bilar och kopplar helt enkelt inte in de kontakter som inte behövs. Det blir ju billigare. Med tanke på att kabeln inte varit inkopplad tidigare så misstänker jag att den blivit importerad vid något tillfälle. |
|
|
Det står i ditt regbevis om bilen är importerad eller ej. På min Z3 var det bara en programmeringssak att få halvljusautomatik, vet inte vid vilken årsmodell detta kom. /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
| Ok, ska kika på det. Återkommer... | |
| Det är inte en import jag har. Men märkligt att den inte var inkopplad i vilket fall. Halvljuslag gällde ju då med! | |
|
Ok, då är det därför jag inte har dem då då min är en import. ///BMW - Was sonst! |
|
| Ingen annan som har dessa kablar då? Kan vara intressant att ringa in vilka modeller/år som har dessa för det underlättar ju för dessa i varje fall. För jag har svårt att tro de glömde koppla in halvljusautomatiken när den togs in i Sverige till första bilfirman. | |
| detta låter intressant jag ska ta och kolla och se i fall jag lyacks också få det automatiskt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.