|
|
|
|---|---|
|
Någon som tänker beställa i introduktionsskedet? När lanseras den på marknaden? Jonas M3 E92 beställd! :) :) | |
| 123d är grym motor | |
Ghost Rider |
man kan väl inte stänga av anti sladd och anti spinn helt på den eller hur va det me det |
| På 120d 177hk kan man stänga av allt, jag gjorde det och snurrade i rondellen. | |
| Nej man kan inte stänga av antisladd systemet helt å hållet på 123d samt 135i de har det sk DSC+ systemet. Är nog mest något som påverkar vid bankörning, annars inte. | |
| 1-serien coupé kommer 23 november om jag inte minns helt fel | |
|
DSC+ skall fungera som en elektronisk diffbroms. Jag väntar med spänning på att provköra det och se om det funkar eller om det bara är mumbojumbo :P Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| den funktionen har funnits i år och dar kalle, både på bmw och andra. när ena hjulet spinner bromsas det hjulet med abs-bromsarna så att kraft förs över till det andra. därför man kan höra hur abs-bromsarna jobbar när man gasar iväg på tex snö. | |
|
Vigg0, Nja. Du tänker på vanliga ASC+T/DSC, som haft som funktion just att bromsa hjulen för att förhindra sladd, medan en mekanisk diffbroms tar kraft från det spinnande hjulet och skickar över den till det hjul som har grepp. Här talar vi om ett nyutvecklat system som på något sätt skall simulera känslan av att köra med en vanlig diffbroms, förutom då att det har möjligheten att upphäva sladd, som du nämner. Fråga mig inte hur det skall gå till. Mvh, Kalle ___ Bilarna: Länk |
|
| enda sättet det kan gå till är ju genom bromsarna. har iofs för mig att det som funnits ett tag bara fungerat under 40-50km/h, kanske är det som är skillnaden. | |
|
Grymt snygg i vitt med M-stripning, eller? Länk Min blogg: Länk Lite humor: Länk |
|
| snygg i m-striping.. skulle dock vilja strippa den så som 2002 turbo | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.