|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har hittat snygga M6 fälgar på denna sida. Länk Det jag undrar om finns det någon som säljer M6 fälgar i 19" i Sverige? Kommer 19*8,5 i fram och 19*9,5 i bak passa på min 325a ? Vilken storlek på däck passar bäst till respektive fälg? | |
|
jisses vad lågt pris.. //Hampus Länk |
|
| Jo priset är bra 800$ för 4 hjul. Vet dock ej vad frakten kan gå på. Har mailat och frågat men inte fått svar än. | |
| Frakten kommer hamna på ca 300 dollars.Sen kommer tull och moms. | |
| Vad kan tullen ligga på då ? Momsen är ju 25%. | |
|
Hej! Beror på et hur det går bak. Mina M6:or är 8,5" breda fram& bak med 235/35-19" och har et35 och det är MYCKET TAJT bak!!! Så 9,5", hmm... Jag köpte mina fälgar på teletyre.se vet ej om de har dem kvar i sortimentet. /J |
|
|
Kollade länken... Såg att högsta offset (et) är 40. Du behöver nog mer kan jag tro, minst 45 eller något sådant för att få in 9,5". Sök efter en tråd under Styling-forumet, där fanns det en tråd om gruppköp av csl-kopior, bla 9.5" breda bakfälgar. Där kanske du hittar mer info om breeeeda bakhjul :) Lycka till! /J |
|
|
JohanD75 Kollade på teletyre och de har inte kvar M6 fälgen i lager. Du har inte en bild på hur din ser ut med den "smalaste" fälgen och däck? Tydliigen ska 9,5" med 265 däck gå på ibak på e46 men om det gäller både sedan och cupe har jag inte fått fram.. Någon som vet ? |
|
|
Så här Länk Länk Går inte att få in fingrarna mellan skärmkant/hjul bak. Men det tar inte i iaf :) /J |
|
| Ser ju snygt ut :) På bilden är det alltså 235 även ibak ? | |
| Japp! | |
|
350$ Landade frakten på ... Tydligen ska det gå att få på 265 ibak på en sedan men det krävde lite valsning av bakskärmarna. Någon som gjort detta på sin e46a ? ca 1200$ är inte så farligt för så snygga fälgar ;) |
|
| Blev riktigt sugen på 19" i "silver/gunmetal" :-) Nej, 1200 dollar inkl. frakt är ju inte så farligt heller! | |
|
Jag har valsat mina bakskärmar både på en E36:a M3, samt på en E46 Coupé ! Ekdahl, om du köper något ifrån USA, så gäller följande: Du får betala 25% i moms på både inköpspriset, och frakten !° Dessutom så läggs 3.9 % på detta belopp ! Sen vill Posten ha en expeditionsavgft på 200-400:- ! Men för att återgå till valsning av bakskärmar ! Om du har så lite " space " emellam skärmkant och fälg, så rekommenderar jag valsning ! Anledningen är att, om du kör avancerad körning, på en " taskig landsväg " med lite gupp och " Potthål så kommer fälgarna att ta i skärmkanterna, ingen höjdare ! Bmw i Malmö, ( Förenade Bil ) kan ej tillhandahålla denna tjänst, och vill eller kan ej, rekommendera ngn annan ! Det krävs nämligen ett valsverktyg som " rullar upp skärmkanterna ! Lacken på skärmkanterna blir ej förstörd, och " det ser inte lattjo ut !!! I Malmö, så är det bara NEED For Speed, som har detta valsverktyg, och gör detta Klockrent !!!!! I vårt övriga avlånga land, så har jag ej någon koll på vem aom kan göra detta profesionella ingrepp ! |
|
| Tack för svaret M3 Challenge. Får fundera om det blir nya fälgar till våren lr inte :P | |
| Har kört med 9.5" ET 34 bakfälg med 255:or på min förra e46 coupe. Tog lite i skärmkanterna vid gupp. Dock var ej skärmarna valsade. Så ET40 ska nog fungera! Sen om det är skillnad på coupe och sedan vet jag faktiskt inte.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.