|
|
|
|---|---|
|
Hej. Nu har det hänt igen att min hastightesmätare har gått sönder. Den gick sönder förra året men då köpte jag nytt instrument. Efter det fungerade det fint. Alla mätare förutom hastightesmätaren fungerade då också... Nu har den lagt av igen! Man börjar anta att det är något annat som spökar Skulle vilja ha tips på vad man kolla. Beemoholist javisst! | |
|
Givaren till hastighetsmätaren är ett hett tips. Sitter på bakaxelklumpen. Inte ovanligt med kabelfel just vid ingången till givaren. FP |
|
|
ok, thanx..ska kolla det :) Beemoholist javisst! |
|
|
vore intressant att höra hur det gick :-) Har liknande problem själv! Thomas |
|
|
Har du problem med din 528-00? Är det samma på min med kabelfel vid ingången till givaren som på din 528-00? Har ingen möjlighet att lyfta upp bilen just nu, förutom med domkraft. Mvh Beemoholist javisst! |
|
|
E39 har ingen givare på bakaxeln, man använder ABS-givaren på vänster bakhjul även till hastighetsmätare mm. E34 och andra däremot har en givare på bakaxeln (diffhuset). FP |
|
|
ok, tackar..jag återkommer. Mvh Beemoholist javisst! |
|
|
Hej igen.. har varit påsemester ej hunnit kolla. vet ni om man kan få en spränskiss från bmw så man vet vart givaren sitter med mer. Det är för illa då jag nu förmodligen kommit på att det måste ha varit när jag vart påkörd bakifrån som givaren gick sönder, men försäkringsbolaget vägrade erkänna detta och jag visste ej bättre så jag godtog deras förslag. Det var ingen stor krock men tydligen tillräckligt. Tusan vad maktlös man är när man ska få hjälp av dessa jättar när man ej är insatt. Nåja, nu vet jag förmodligen lösnngen, ska kolla detta snarast.. Beemoholist javisst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.