|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| Länk vad tror ni det kostar att fixa huven stötfångren eller rent ut av sagt fronten på denna bil ?? | |
|
vore jag som du skulle jag försöka mig på det själv, om spoilern av plast inte är sprucken utan bara bucklig plåt på huven skulle jag knacka ut och jämna till och tennspackla resten och medelst formad pansarfil "hyvla" av överflödigt tenn och spackla och måla själv, det är ju inte stora skador och det är inte så svårt om man vill hobbyjobba lite, och eftersom det är är solid lack , ej metallic så är det väldigt lätt lackjobb och för att att göra det hela lättare kan du maska av hela huven vid den längsgående pressningen , och du får den för ett kanonpris totalt, men någon utställning blir det inte men en härlig sommarbil man inte behöver vara så rädd om, skulle mycket väl kunnat köpa den mvh Uffe/bildock |
|
|
Hej! Det bästa du kan göra ta bilden med dig till en seriös billackerare/plåtslagare, be honom ge dig ett kostnadsförslag...med moms o hela balletten kan tänka mig del ligger runt 12000...om han ska göra hela jobbet inkl demont mont arbeten, sen finns det säkert andra lösningar som är billigare...och säkert inte sämre....lycka till //Z3 Kent Min bil 2007 Länk |
|
| det jag är ltie orolig över är att fronten sitter lös och även framlyktan.. kan något bakom blivit skadad som itne märks utifrån?? | |
| nu när jag läser annonsen och studerar bilden ser de ut at tvara skador mer än på huven och fronten | |
| nu när jag läser annonsen och studerar bilden ser de ut at tvara skador mer än på huven och fronten | |
|
Och då pratar vi en helt annan prisbild med ett annat resultat så klart. Och bildock nu vi på ditt ämne hördes märktes klart att där har du tjuvtränat...dock inte på din fina 2.0 kanske på en PV eller SAAB? Kul höra. //Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
|
bmw_jerry: De skador du ser är inga skador som angripit "karossen plåten" då skulle de vara betydligt gravare. Lyse...front allt är bara uppbyggt på plast och där lär du få köpa lite delarom du ska mecka själv...ta dig till lackaren/plåtmeken så du har nån stans att börja...sluta fundera mera nu.//Z3Kent Min bil 2007 Länk |
|
|
Z3 Kent joo det har jag alldels riktigt, men inte min Z, och det är absolut det bästa som du skriver att ta bilden och ut och fråga, men om...... det bara är de ytliga skadorna och det är kris i kassan så skulle nog en amatör som inte har tummen mitt i handen kunna få till det då det är en begränsad yta, men visst det förstår ju jag också alla kanske inte vågar det finns ju de som skriver och frågar om stenskott..... med en liten pensel Uffe/bildock |
|
|
bmw_jerry: Har du pratat me ägaren??. Tycker hela vänstersidan verkar vara skrot!!!, ser ut som grova skador på HELA vänstersidan närt jag redigerar bilden. Förstår inte varför du bara vill ha kostnadsförslag på bara fronten?. Kolla bakskärmen sam dörren också.! Lämnar du in bilen hos seriös billackerare/plåtslagare så lär priset ligga en bra bit över 12 iallefall. Mvh Henke |
|
| tackar för svaren... är ju student för tillfället så det är inte bara kris i kassan utan ont om tid också... 320 ska i alla fall veck så får se vad ja köper.. har alltid gillat att pyssla lite me bilen så denna z3 skulle ju vara ett riktigt objekt att utgå ifrån.. ska kolla runt lite mer innan ja bestämemr mej | |
|
jag tittade lite mer på bilden och ev skador trodde jag var saker som speglade sig i lacken men om där är skador glöm mina inlagg alldeles för mycket själv /bildock |
|
|
Sedan vet man ju inte om det är något annat än karossen som tagit skada... "If God doesn´t drive BMW, then why is the sky blue and white..?" |
|
|
Med lite tur kommer man undan med nya gångjärn (kommer garanterat att behövas eftersom huven ser ut att ha lyfts upp) samt spackling och omlackering. Vill man vara noga ska även huven och spoilern bytas bort. eror ju helt enkelt på hur mycket som blivit skevt ... Omlack huv och spoiler ~4.000kr Begagnad huv ~2.000kr Begagnad spoiler ~1.000kr Begagnade gångjärn ~500kr Injustering av huv ~1.000kr Men som sagt. Svårt att säga vad som blivit skevt. behövs riktjobb blir det ju dyrare |
|
| verkar ju gå på en hel del med tanke på att den har mer skador än i fronten...hittade även denna men denna verkar helt sliten Länk 1.9liters motorn och automat dessutom gått över 20000mil.. | |
| Ja just det bakdelen och sidan är ocskå intryckt ser man ju nu. Näfyfan det blir dyrt det där .... | |
|
bmw_jerry:Oj ! Jag har aldrig sett en Z3 roadster med så höga mil. inte en Coupé heller tror jag.. Klart den är sliten efter det miltalet. |
|
|
Lägg hellre några slantar till och köp en i bra skick.. Kan du inte göra jobbet själv går du aldrig plus på en sån bil. Och andrahandsvärdet på en krockad bil är ju inte super heller. |
|
| har ingen brådska.. ska vänta och se om något annat intressant dyker upp.. men en z ska det nog bli :D | |
| här hittade ja en till men synd att den har gått så mkt... har inga problem med att det är fix med bilen Länk | |
| Är det den där prisklassen du letar bil i så tror jag du blir besviken i slutändan. Köper du en bil med "lite fix" blir det nästan uteslutande dyrare i slutändan än om du lagt på 30.000kr och köpt en ordentlig från början. Mark my words ... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.