AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
498

kyl och vibrations problem med 535i -88

k0
13
k0rlsson
BMW 535 -88
Hej, jag har några "småproblem" med min 535i -88. Det första är att den blir varm (eventuellt kokar) när den står på tomgång en längre stund, har nästan konstaterat att det är vattenpumpen, eftersom, när den börjar bli varm på tomgång, så ställer gasar jag till ca 2000varv och håller där en stund, då går tempen ner till normalt igen, detta borde ju bero på att vattenpumpen jobbar snabbare när motorn varvar mer, eller hur? eller kan det bero på att det är luft i systemet och det behövs bara luftas? Sen vibrerar framvagnen när jag kör i runt 90-100km/h. Vilket jag tror beror på att framdäcket/däcken är snedslitna i innerkanten, vad kan det mer bero på? Vill bara kolla med er här på forumet ifall ni tror att mina "antagningar" stämmer? så jag inte byter ut massa annat i onödan... tack på förhand!

BMW=ASWD
ga
201
gagge66
540iA -99
Min gamla 635:a gick varm när den stod på tomgång. Det var fläktkopplingen som var slut. Fläkten "greppade" inte i som den skulle! Man kan kolla med en ihoprullad tidning. Ska inte gå att stoppa fläkten lätt om kopplingen är ok!

Finns mkt att läsa angående vibrationer..!
k0
13
k0rlsson
BMW 535 -88
jag har kollat lite på fläkten och tror inte att det är den som är boven i dramat...
ga
201
gagge66
540iA -99
När jag gasade 635:an gick tempmätaren tillbaka mot mitten. När han stod på tomgång så gick han mot rött igen...!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.