AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
773

BMW 320 -86, inbytes av försäkringsbolaget

Hej.

Köpte min första E30 (absolut inte den sista) för ett tag sen. Lyckades ha den några dagar tills en idiot körde in i mig bakifrån när jag stod och väntade vid stopplikt. Så grymt tråkigt då jag gjorde ett riktigt bra köp och va så stolt över bilen! Han har erkänt och betalat självrisk och allt.

MEN! Snackade med en på mitt försäkringsbolag som erbjöd mig att behålla bilen och få 5000 spänn. Det är en 320 e30 -86:a, skadorna går minst på 15000 om man ska fixa den då en balk blev ihoptryckt och hela avgassystemet blev tryckt framåt och snett mm mm... Jag sa att det inte gick eftersom jag vill ha en likadan bil.

Då erbjöd han att dom kunde ersätta bilen för kanske 7000 spänn. Helt sjukt snålt! kommer aldrig få en lika fin bil igen!

Då tar jag bilen och säljer motor och sånt eftersom tex motorn bara gått 18000 mil och går som en klocka!

Någon som har fått sin bmw inlöst av ett försäkringsbolag?
Hur mycket fick ni?

SeabiZ

Le
1.615
Leffo
Trabant 601 -90
Be dom skaffa fram en lika fin 320 som du hade.
om dom nu tycker att det räcker med sju lappar.
Annars får dom reparera din.

/L
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Tjaaa såg en 320 E30 under 13000 mil ute för runt 9 papp så det är väl inte helt fel värderat heller. Bilen är endå 21 år gammal.
Se
1
SeabiZ
525i Touring -92
MM snajdarn det va EN! Har svårt att tro att den va i fint skick i övrigt. Det är bara kolla på börsen vad dom liger på.. du får inte många fina för under 10000, det är bara att inse!
E
1.156
E
320 ci cab -04
Det är just det som är felet med försäkringsbolagens värderingar, de tar aldrig hänsyn till skick. Samma sak gäller extra tillbehör som spoilers etc. De får man sällan eller aldrig något för. Eftersom man givetvis måste ha kvar alla kvitton etc etc.

Har man en extremt fin bil så bör man låta försäkringsbolaget besikta och dokumentera bilen innan man köper försäkringen. I annat fall är man rökt, sorgligt nog.

E
Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Ah ja skulle ju inte ge så mycket mer än 7 för en 21 år gammal 320 även om den var fin. Det är inte lätt att få ut så mycket för gamla bilar ska du veta(av gedigen erfarenhet), den jag såg blev inte såld snabbt heller. Bara att inse, man får inte 4 papp på skroten längre heller.

Men det e ju tråkigt att den blev påkörd.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.