|
|
|
|---|---|
|
Hej. Jag har en 323ti Compact från -99 vars torkare beter sig underligt. Ibland går dom fin fint, men ibland stannar dom plötsligt eller går ryckigt (går på full fart och stannar plötslit någon bråkdels sekund innna dom fortsätter att torka). På den här modellen finns det någon form av koppling mellan hur snabbt man kör och hur torkarna går. Har man exempelvis torkarna på lugn torkning och stannar vid ett rödljus så går torkarna ned på intervall (och så ska det vara vad jag förstår). Problemet med att torkarna går ryckigt inträffar bara när bilen saktar ner, gasar man så går dom bra. Så på något vis verkar det vara problem med den givare som talar om hur snabbt bilen kör. Jag har ibland problem med att hastighetsmätaren slutar fungera och färddatorn visar ofta en totalt felaktig förbrukning. Båda dessa fenomen tycks ju ha att göra med en central hastighetsgivare som förser bla vindrutetorkarna med hastighetsinfo. Är det någon som känner till hur detta fungera eller har förslag på vad som är mitt problem? //Hälsningar Kasper | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.