|
|
|
|---|---|
|
Går nu i väntans tider på min nya 330, väntan är jobbig.. (fasen, jag brukar tycka det är jobbigt att vänta på något jag beställt på postorder i mer än en dag). Har börjat fundera lite efter att ha läst inlägg här och på andra forum om RFT-däckens förtjänster.. Har någon lyckats få beställa sin BMW utan dessa? Är orolig att kombinationen Sportchassi, 18" hjul och RFT kommer bli väl hårt. Min säljare sa bara, när jag frågade om däcken, att ja, de levereras med RFT, men har någon lyckats slippa detta? Om inte, är det tänkbart att någon däckfirma skulle kunna tänka sig att byta mina nya RFT mot vanliga däck? RFT-däcken kostar ju trots allt mer, men de kanske ändå inte är intresserade? Någon som har provat detta? Eller, är min oro obefogad? När jag provkörde bilen hade den RFT och då tänkte jag inte så mycket på det, men då var jag fullt koncentrerad på resten av bilen. | |
|
bewing77 När får du bilen? Har du någon spec på den? Själv väntar jag på min E92 335i , beställdes början på Juni, lär anlända runt v.42, snacka om väntetid! :-) Jag ville dock ha modellår 2008 Själv ville jag slippa RFT till varje pris, har därför införskaffat 19" orginal BMW M3 E90 fälgar med Dunlop SP SportMAXXdäck utan RFT. Dock så lär nya RFT däck som tillverkas `07 vara betydligt bättre än de första RFT utgåvorna. Det klagas mest på RFT när de har rullat några mil och när de börjar bli slitna. |
|
|
Ska också få den vecka 42, beställde den i slutet på Juli, så har inte fått vänta så länge. Men jag ville beställa den redan i Juni, men väntade eftersom jag visste att jag ändå inte skulle få den förrän i oktober om jag skulle ha en -08. -07 var inte ett alternativ när -08 skulle få de nya trevliga motorerna. Specen är: 330i Sedan Arctic White 162-fälgar Terra klädsel Comfort + Dynamic Komfort Access Logic 7 HiFi DSP USB-Asnlutning Isofix Dragkrok Larm Hmm, tror inte jag har glömt något Hade ju varit fint att slippa RFT däcken, har beställt ett Mobility Kit eftersom jag inte kommer ha RFT på vinterdäcken, så jag skulle gärna vara utan även sommar. Har du beställt dina däck separat, eller lyckades du ersätta de som skull ingå med dem? För i prislistan kan jag bara hitta individual 152-fälgen utan RFT och de får man inte ta utan Individual lack eller klädsel... |
|
|
bewing77 Jag har köpt mina 19" fälgar separat. Angående din spec, tror att ISO-FIX fästen fram ska vara standard på samtliga modeller fr.o.m 08 Modellår. Det är i alla fall vad jag kan utläsa i den tyska prislistan: Kindersitzbefestigung ISOFIX im Fond |
|
|
Hej ! Provkörde några 330 förra året. RFT-däcken var rent ut sagt vidriga. Har i år kört några olika 335 coupéer. Visserligen är chassiet bättre på den modellen, men även däcken verkar ha blivit betydligt bättre. Beställde en 335d Coupe i Lördags. Hur lång tid tog det innan ni fick en ungefärlig leveransdag ? M.v.h. Kentx |
|
|
Kentx Din säljare borde kunna ge dig prod.veckan redan nu tycker jag. Räkna med c.10-12v lev.tid dock. Vad blev det för spec på din 335d? |
|
|
10 -12 veckor verkar väldigt optimistiskt för en diesel/coupé. Dom har ju legat på bortåt halvåret. M.v.h. Kentx |
|
Mr 435 1602-72
2000 touring-72 2000 tii touring-72 323i Baur-84 328iM Coupé-97 525iM Touring Individual-95 Alpina B3 3.0-94 330e-20 |
André: "Kindersitzbefestigung ISOFIX im Fond" är fästena i baksätet och detta har varit standard i Sverige sedan länge. Inför modellår 2008 är avstängningsbar Airbag fram plus ISOFIX-fästena i passagerarstolen höger fram fortfarande ett tillval för 900 kr. Vad det gäller möjligheten för säljaren att ange produktionsvecka på en 335d Coupé som är beställd i lördags är denna inte stor. Det handlar om kvottilldelning till Sverige och den är ganska låg på 335d Coupé. |
|
Mr.Nullzwei Ok, tack för det. Trodde att texten avsåg ISOFIX fästen fram. |
|
|
Kentx Sorry, tänkte på en 335i |
|
wowwe |
Går det att få bilen levererad med vinterdäck RFT om man får den i Febrauri typ? |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.