|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Nu blev jag avundsjuk ... | |
|
Gratulerar. Jag kan säga att det snurrar ganska friskt i mitt huvud med huruvida jag ska välja M5 eller den estorilblåa 540in. Hade den Carbonsvarta M5:an med zimt inredning funnits kvar så hade jag antagligen skrivit på papper i veckan. Rücksicht bitte, und denkt Voraus!Länk |
|
|
Herr GP: Här har det också snurrat en del men efter ett tag var jag ganska klar med att det var en M5 jag ville ha (åtminstonde just nu;). Det är inte den med carbon+zimt jag köpt bara så du vet...;) även om den var riktigt fin. Tyckte dock den var aningen dyr med tanke på EZ och mil. Mixtus: Kolla förbrukningen på din färddator så kanske avundsjukan dämpas en del;) ___ //Ulf |
|
|
Ulf: Blev det den från den aukt. MB-handlaren? Grattis hursomhelst! Mvh |
|
|
Jag får oxå säga grattis!! Har själv haft samma funderingar som du men i mitt fall så lutar det nog åt en M3´a till våren istället. Du får slänga ut lite bilder och gärna lite mer info om bilen!! Mvh Jimmy |
|
|
Intressant diskussion, men hela problemet bottnar i att BMW Sverige rekommenderar sina återförsäljare att inte byta in bilar som importerats utanför deras egna led. De vill med hänvisning till diverse påhittade orsaker, försvåra den privata importen så mycket som möjligt. Därför får man helt olika besked hos olika återförsäljare som fått tämligen luddiga instruktioner eftersom detta sannolikt är svårt att försvara inför BMW centralt. Att man därmed går mot sitt eget märke tycks man högaktningsfullt skita i, ursäkta uttrycket, bara man kan motarbeta privatimporten. Man ser alltså enbart till sitt eget lokala intresse, inte till det övergripande intresset för BMW, att sälja så många bilar som möjligt, och vårda sin kundkrets. BMW Sverige vill inte kännas vid detta, de svarar först väldigt svävande att återförsäljarna får göra som de vill, och när man blir mer konkret så svarar de inte alls. Tycker någon att BMW i München borde tillskrivas? Lars HB |
|
|
I ett av de senare Vi Bilägare intervjuade de alla informationschefer ang. just detta inför import och då sa bl.a. BMW Sveriges chef att alla BMW-ÅF skulle göra detta och dessutom gratis! Ni som har betalt för era ursprungskontroller kan ju ta det med era verkstäder. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
STEPHAN: menar du garantireputdrag eller ursprungskontroll? ___ //Ulf |
|
|
Garantiutdrag. Det som vi alla brukar göra. M V H Stephan Min bil: Länk |
|
|
Ok, blev bara lite förvirrad eftersom det finns en annan tråd om de nya reglerna för ursprungskontroll som Lars HB och postade en liknande kommentar i... Det låter ju bra att dom gått ut officiellt i en tidning med detta så då är det bara att stå på sig om BMW-åf vägrar hjälpa till eller vill ha betalt för det. Theanders som hjälpte mig senast tog inget betalt men om det berodde på att jag är känd kund där eller att det är deras policy vet jag inte. ___ //Ulf |
|
|
Hur är det med bilar som gått i andra länder än Tyskland, t ex Italien? Kan man få fram ett utdrag från Italienska BMW också tro? __________ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.