|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Biltema säljer kamrem till bmw 323 till och med årsmodell 90a. Passar den på 325 till och med 90 eller är kamremmen olika på dessa modeller? Passar den ej tycker man juh att dom borde angett 86 som sista år. Länk | |
|
Kamrem känns inte som en produkt man köper på Biltema. AE |
|
| Det är säkert inget fel på biltemas kamrem, har dock inte provat någon gång. Jag valde därför ett säkert kort och köpte orginal. De är inte speciellt dyra. | |
|
En BMW Vill vara en BMW till 100% Rekomenderar att du köper orginal rem så det passar ordentligt + att det är en väldigt viktig del... "FELTEMA" Suger |
|
|
Var och en väljer ju själv och om man vill veta om det är samma rem kan man jämföra art.nr på realoem.com för respektive modell. AE |
|
|
kamremmen jag har nu verkar vad jag förstått setat i bilen minst dubbelt så länge som de max 6000 mil de ska sitta. Ingen som VET om biltemas remmar är dåliga. Som vissa påpekat är det än viktig del som orsakar motorhaveri om den går av men just därför tycker jag att inte ens biltema borde kunna snåla in på kvaliten |
|
|
Mängden taggar stämmer i alla fall men om jag kan hitta BMW orginal för det priset så blir det en helt annan sak. 01 TOOTH BELT SEMICIRCULAR PROFILE Z=127 1 11/1985 11311713361 $16.63 |
|
|
Kan ibland vara ok kvalité ibland inte... Chansa gärna,motorn går ju bara sönder om det råkar vara fel kvalité/sort just nu ;) Mvh Janne. |
|
|
Säger Janne T att biltemmas remmar kan vara kassa så är det nog så :) Var hittar man bmw orginal billigast ? |
|
|
Kolla även här. Länk 628csi |
|
|
He,he...Jag vet inte alls var Biltema köper sina remmar just nu,kan säkert vara en bra kvalité just idag...Men jag skriver ungefär som "Anders-72",att just kamremmar ska man inte "chansa med" och köpa annorstädes än hos BMW... Viktig pryl som du vet ;) Men om det är någon/några med vetskapen här som skriver att det är helt riskfritt att köpa dem på Biltema så visst ok...handla,men jag kommer aldrig att rekommendera kamremsinköp+tillbehör på annat ställe än i originalhandeln :) Mvh Janne. |
|
| Remmen kostar antagligen inte några stora pengar på BMW så varför ens fundera på en kamrem från biltema?... | |
tornet |
Janne T: "Men om det är någon/några med vetskapen här som skriver att det är helt riskfritt att köpa dem på Biltema så visst ok..." Min fråga då: Är det helt riskfritt att köpa dem som originaldel på BMW? Vad händer om de går av, betalar BMW reparationen av motorn? Skulle inte tro det... :) Gör inte idag det du kan göra imorgon. |
| Köper man kamremmen på BMW eller som "orginaldel" på t.ex Mekonomen så vet man att kamremmen som minst håller den kvalitet som är specad av BMW. Köper man remmen på Biltema så har man ingen aning om vilka specar remmen är gjord efter. | |
| För att avsluta denna diskussion så säger jag, köp en kamrem från din bmwhandlare. Då vet Du att remmen är av god kvalitet och att den passar, det lär inte skilja mer än 50-100 spänn. Man skall inte vara dumsnål, sånt lönar sig aldrig. | |
|
Till "tornet" mfl.: BMW har inte råd att hålla kamremmar med "tvivelaktig" kvalité,dem har som sagt höga krav på sina underleverantörer därav min absoluta rekommendation att köpa rem+tillb. på BMW,blir inte säkrare köp på annat ställe...sedan OM nu remmen "kuggar över eller går av" för tidigt så är det naturligtvis trist ändå...Men man bör köpa remmen av så "tillförlitlig källa" som möjligt,där jag anser BMW har just dessa spec för att den ska hålla "intervallet ut" osv.. Ganska mycket upprepningar här ;),men frågan ställdes just till mig av "tornet", så jag må väl svara på det :) Mvh Janne. |
|
| Kontentan av detta är att ingen har provat Biltemas remmar och kan därför inte uttala sig om dess kvalité. | |
tornet |
Janne T: Jag motsäger dig inte, tvärtom - jag håller med när det gäller just kamrem samt andra liknande originalprodukter till bilen. Men jag undrar verkligen vad som händer utifall att remmen skulle gå av låt säga en månad efter inköpet. Om man fått den bytt på BMW-auktoriserad verkstad. Har man då rätt att kräva säljaren på skadestånd för de kostnader som uppkommer i och med en eventuell motorreparation? Kan ju bli extremt dyrt att laga motorn! Lite OT men jag hoppas någon kan svra på det! mvh Gör inte idag det du kan göra imorgon. |
|
snajdaren>>>tja,det är just det att bl.a. Biltema kan ha flera ställen som de köper kamremmar ifrån beroende på var de kan köpa dessa billigast och man vet aldrig vilken kvalitetskontroll de har kontra då BMW som jag förmodar är mån om sin kvalité...alla dagar.. Så visst finns det säkert folk som köpt remmar därifrån och klarat sig bra med det under någon period med "bra" remmar,men återigen inget som jag skulle rekommendera pga ovan sagda.. tornet>>>Inte vet jag, men är det inte så att de ger garantirep. om man kan visa kvitto efter iaf en "viss tid" efter montaget,kanske något år eller så...skulle TRO det,men vet icket...tyvärr. Mvh Janne. |
|
|
Samma diskution finns juh gällande biltemas oljefilter där man iaf tidigare kunde känna en stor skillnad i vikt jämfört med orginal osv. Men när jag var och handlade olja, luftfilter och bränslefilter på biltema idag så kollade jag även deras oljefilter till m20. Det filtret dom säljer nu ser och känns extremt seriöst och kostar bara 49:-. Med det inte sagt att kamremmen är någon bra ide. |
|
|
En originalrem kostar väl kanske lite mer än 300kr hos BMW... Men du bör även byta spännrullen samtidigt och den kostar nog ca 400 kr hos BMW, om den skär spelar det ingen roll hur bra remmen är... Vad kostar rem och rulle hos Biltema? Slå ut "besparingen" på 6000 mil och räkna på om det är värt att chansa! ;o) Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.