|
|
|
|---|---|
|
motorn är bytt till en -93, sen dess har den inte gått bra, jag har kollat wastegaten & den ser ut att va som den ska, har kollat slangar & har bytt ut dom som inte var bra, problemet är att den ryker svart & känns orkeslös, klockade 0-100 på ca 14 sek (var själv så d blev kanske inte riktigt exakt) slangarna som går till vaccumklockan & till insug? hade förra ägaren satt på ombytta platser så den gav absolut inget tryck det var som att köra en riktigt riktigt gammal diesel. Så vi bytte plats på slangarna & då blev d bättre att åka med. så frågan är kan nånting gått sönder p.g.a. felkopplingarna? sitter det någon luftmängdmätare/luftmassemätare på bilen? i så fall var? har kollat men hittar ingen. | |
|
Det är egr-ventilen som det var felkopplat till... misstänker att den gått sönder, kan det vara en trolig orsak till högt k-värde??? |
|
|
beställde den elektroniska ventilen idag... dom som jag pratade med igår sa att det var egr-ventilen men idag så där jag beställde, den där grejen vad det nu är för nåt, sa han att det var solenoid ventilen...jag har själv ingen aning...så i slutet av nästa vecka får man se om bilen kommer att gå nå bättre... |
|
|
Länk Nummer 12 är det... |
|
| Har kommit fram till att vaccumklockan på insuget har hakat upp sig så idag blir d att försöka få den att släppa å se om bilen blir som den ska igen:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.