|
|
|
|---|---|
|
Mellan 80-100 km kommer skakningar precis som om hjulen ej var riktigt balanserade, samma känsla får jag i ratten Det är dom! Har kollat ett flertal gånger. Nu finns det mängder skrivet om detta, har dock ej hittat något som passar in på fyrhjulsdrivna E34. Kör jag över en ojämnhet, skakar det till/vibrerar det i ratten, känns som om hjulet/hjulen sitter lösa! Funderar på glappa styrleder, kan det vara rätt spår? Fyrhjulsdrivna Touring-ägare, hör av er! Tar ett bekymmer till, torkaren och spolningen bak är tvärdöd. Kollat kablar i bakluckan, säkring, man.spak och reläer (sitter bakom höger insida i lastutrymmet), trots elingenjörsexamen inte fått igång detta. Vintern nalkas, vore bra med fungerade torkare. mvh/Gunnar | |
|
Hej. Några tänkbara alternativ, ojämna fälgar el. ej synligt "kård-brott" (hur d nu stavas) på nåt utav däcken el. att det på en del fälgar skall vara centrum-ringar.. Hoppas att d löser sig. |
|
|
Angående torkare och spolare bak så hade jag samma problem som du...hittade någonstans i forumet (tror jag) ett mektips om det och det stämde precis som det stod. I höger "gångjärn" var en tråd av. Fick montera ned höger högtalare i taket, oc kunde på så vis lirka fram lite mer tråd så jag kunde skarva ihopa den igen. Usus magister est optimus. |
|
|
Har givetvis kollat detta med ev. kabelbrott vid "höger gångjärn". Fälgarna är original fälgar till iAX modellen och såvitt jag och gummigubben kunnat se inga skevheter. Ej heller cordbrott i däcken. Bilen har gått 19000 mil så något i framvagnen skulle inte vara konstigt! Per Karlsson i Huddinge, är han duktig även på att diagnostisera även denna typ av fel? Någon annan på förslag? /Gunnar |
|
|
har du några andra fälgar m däck att lägga på fram & prova så att du helt kan utesluta att d har me dom befintliga däcken el. fälgarna att göra... Eftersom det bara är under en viss hastighet så har jag svårt att tro att det skulle vara något i framvagnen... |
|
|
Nu har jag ju en fyrhjulsdriven BMW, enligt uppgift mycket känslig för olika däck, alltså måste det till skifte på alla fyra hjulen med samma fabrikat. Dessutom helst lika slitna! När bilen inköptes satt det 4 andra fälgar med däck på, då var det ännu mer markerat obalans. Blev något bättre då hjulen byttes. Det hela är ett mysterium, åtminstående för mig! Gunnar |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.