|
|
|
|---|---|
|
Ska köpa nya fälgar till e28an, vill ha 16 eller 17 tummare men under vad jag ska ha fär däckdimensioner då? vill igentligen ha så smala däck som möjligt så bilen orkar runt sen det är ju svårt att hitta fälgar som det passar med mindre än 235 och då går nog inte min diesel framåt. Någon som har tips på en snygg fälg gärna med lite djup och som kan har smala däck typ 205 och som inte kostar skjortan. mvh | |
|
Du kan med fördel använda 205-däck på 7,5" breda fälgar. Ska du ha 8" breda fälgar funkar det alldeles utmärkt med 215-däck. När det gäller däckdimensioner är 215/45 17" en ganska vanlig dimension som passar bra på både 7,5" och 8" breda fälgar. Tänk även på att fälgarnas inpressning/offset/ET påverkar passformen på bilen. Fälgar som passar till 235-däck bör ha en bredd på 8,5-9" enlig mig, men det är ju en smaksak. Finns en del som envisas med att kränga på så breda däck som möjligt på smala fälgar, trots att både köregenskaper och utseende blir lidande. |
|
|
okej, då tacka rjag för det svaret, bara att kolla runt på däck och fälgar då.. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.