|
|
|
|---|---|
|
Har en M3-02 som tempmätaren pendlar lite på. Har nu idag bytt termostat och tempgivare men det blev inte riktigt 100%. Innan bytte jag endast termostat vilket inte gjorde nån skillnad tempen går upp så den står rakt upp men den går aldrig över så att den blir för varm. När man sedan körde i jämnfart kunde den sjunka lite och sedan gå upp igen. Men motorbromsade man tex. inför ett stopp/rondell mm så kunde tempen sjunka lite, det är bara några grader som den sjunker så det är väl ingen fara så men lite störande. Bytte som sagt både termostat och tempgivare nu idag och då sjunker den endast lite vid motorbroms inte vid vanlig körning som innan. När man har matat fullt har den alltid gått upp så den står rakt upp för att sjunka när man släpper av. Nån som varit med om samma och har nån ide på vad som kan vara problemet? Jag luftade den enligt instruktioner från BMW. Nu kan det iofs. vara lite luft kvar men jag körde ca 12-13mil nu på kvällen så det som kan ha varit borde väl följt med? Hade samma problem på 330:in jag hade innan men där räckte det att byta termoststen. Har läst att visa M5:or E39 har detta problem så detta kanske gäller M bilarna? Tacksam för svar då BMW inte har något svar på detta då det som vanligt aldrig hänt enligt dom. Den sjunker från rakt upp bara några milimeter, men den borde väl vara rakt upp hela tiden oberonde på körning när den är varmkörd vill säga. 320-04 som jag har oxå har inga sådanna tendenser. //Jim | |
|
Min Z3 3,0 -01 som jag hade förut hade liknande tendenser... dock inte när man motorbromsade innan rödljus... i låååånga nedförsbackar med motorbroms när det var lite svalt ute gick den ner ytterst lite i temp som du beskriver... även om den var ordentligt varm innan. Jag gjorde dock aldrig nåt åt det så jag har tyvärr inte några tips. Men du är inte ensam! ;) /Magnus Länk Happiness isnt around the corner... Happiness IS the corner! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.