|
|
|
|---|---|
|
Har en 528 som trots bilstein känns lite svajjig i chassit. Bilen har gått 24000mil, vad är det man ska byta i framvagn och bakvagn för att få den fräsch? Referera gärna till realoem delnr/bilder Kan man montera M5 E28 komponenter och vad blir resultatet mot original? Mycket tacksam för hjälp! | |
|
Tja,hur då svajig?...Menar du att någon komponent/bussning/led eventuellt ska vara "slut" efter då 24000mil,eller menar du uppgradering till "värre grejor" "overall" s.a.s.? Mvh Janne. |
|
|
Länk Annars så finns just ovanstående lilla tråd angående just väghållning på bl.a. E28,"Pelle" är ju en baddare på lite mera extrem väghållning när det gäller E28.. Mvh Janne. |
|
| Njaa svajjig kanske var fel uttryck, men det känns och märks att bussningar mm bör bytas, syns även när man synar bilen underifrån. Är inte ute efter att optimera bilen, utan få tillbaka original känslan, och kanske även få dit M5 krängningshämmare om det gynnar körkänslan. Så vad ska jag göra, vad ska inhandlas och vad kan lämnas ute? | |
|
Jo...Se till att alla bussningar verkligen är fräscha i framvagnen,bärarmar osv...Styrningen brukar ju också kräva lite översyn med nya styrstag(ev bara lederna) hjälpstyrarmsbussning mm+silentblocken i bakvagnen(för originalkänsla)...brukar vara där som det tar slut fortast eller vad man ska skriva.. Jag tror mig fatta? att dina stötdämpare är fina såväl som fjädrarna? Mvh Janne. |
|
| Njaa fjädranrna kanske inte är jättebra, men dämparna är i nästan nya. Ska nog byta det du har nämnt samt fjädrarna till Bilstein. Vet du om det blir någon större skillnad med M5 krängningshämmmare? | |
|
Har tyvärr ingen egen erfarenhet där,men det förefaller sannolikt,dem är väl lite grövre.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.