|
|
|
|---|---|
|
Har ett skumt ljud från vänster sida i framvagnen...när bilen är kall låter d ingenting men när man kört ett tag och svänger så uppkommer ett kluck kluck ljud...någon som vet vad det kan vara??? bilen i fråga är en 745-02 | |
|
Är bilen en skotsk import? I så fall är det troligen vänstra sidans Whiskyflaska som kluckar, den behöver fyllas på. Skottarna hade ett särskilt golf-paket som extrautrustning, i vilket förutom äppelknyckarbyxor och snugga ingick dubbla Whisky-flaskor. Man kunde välja Laphroig eller Cutty Sark. Tanken var att -- som den lyxbil det är -- alltid skulle ha något att värma sig med, även om man t ex kört vilse i dimman på de skotska hedarna på väg till tee. :) |
|
|
Lasse: haha bästa jag hört på länge. Cire: Såpass ny bil att det inte borde uppkomma något kluckande av endast slitna delar. Har du kört imot något på vänster sida någon gång? Lättast kanske vore att varmköra bilen sen hissa upp och bända och banka på på allt som kan tänkas sitta löst. Kan ju vara så enkelt att det är någon innerskärm eller bromssköld som lossnat, brukar väsnas när man svänger. |
|
|
Jag har liknande symtom på min e38-97 728ia. När min är kall hörs ingenting. När jag kört ca 2mil uppkommer ett knarrande ljud från ratten ock det kan även knacka från framvagnen. Tycker även att ratten blir lite trögare när man svänger. Knarrandet från ratten verkar komma från vänster framvagn. Någon som har en tanke vad det kan vara för något? |
|
|
InfiniteObscurity: Hans bil är knappast "så pass ny", den är runt 5 år och kan mycket väl ha gått 20.000+ mil =) Förslitning kand et mycket väl vara.. Även jag har ett konstigt klonk i höger fram.. bytt alla stag som finns. Ändå inte bra. suck. --- Min bil: Länk |
|
|
nja inga 20000 mil här...den har bara gått 3900mil...skumt oljud d där |
|
|
Oj, 4000 mil, nästan unikt lågt! --- Min bil: Länk |
|
| Jag har "kluckande" ljud från vänster sida av framvagnen på min e38. Det låter liksom från hjulhuset om man lyssnar utifrån. | |
|
Jag har bytt: Styrstag mittre, vänster, höger Stabilisatorstag (pendelstag) Nedre främre bärarm Nedre bakre bärarm (wishbone) inkl inre bussning Funderar om det är i stötdämparen ljudet uppstår.. eller om det finns ytterligare bussning. --- Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.