AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
718

Fungerar brända kart skivor i navin på X3-04?

Ow
113
Owjan
320d (F30) -2012
Vet någon om brända kart skivor fungerar i BMW navin???

Owjan
na
630
navi
BMW325xi -06
Har du tur så gör de det. Det är vissa navenheter som har problem med brända skivor, medan andra fungerar bra.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Antar att du tänker på en säkerhetskopia av din egen originalskiva;)

Som navi säger så kan vissa läsare har problem med brända skivor. Det kan också vara så att det fungerar med vissa brända medan andra fabrikat inte fungerar. Generellt så brukar man säga att om man använder en kvalietsskiva samt bränner på så låg hastighet som möjligt så är risken minst.

___
//Ulf
An
26
Antemannen
316i E46 -04
Prova att bränna med Verbatim skivor (låg hastighet och ev. verifiera datan efter bränningen), de brukar funka bäst med "känsliga" spelare.
Cr
57
CrilleT
530 xd -06
Eftersom jag tidigare läste en del på forum för bränning av CD/DVD kände jag att jag måste lägga in en liten notis.

Enligt tester på dessa forum ger en låg hastighet vid bränning ett sämre resultat då lasern går med en lägre effekt och därmed bränner mindre skarpa gropar i skivan.
De visade med mikroskopbilder på skivor brända med låg och högre hastighet och det var en påtaglig skillnad på "gropdefinitionen".

Vilken skiva man väljer är nog det allra viktigaste, som det nämns ovan är Verbatim ett bra märke, men det bör vara med mediakoden "MMC" eller någon av "Taiyo Yuden":s koder, som jag inte kommer ihåg. Generellt så är Verbatim med "AZO" texten på spindeln/fodralet bra.
Brännaren kan också spela en stor roll eftersom det är stora skillnader även på dessa.

Jag själv brände säkerhetskopia på min naviskiva med 8X på min 16X brännare.

Om sedan detta med hastigheten har någon betydelse på skivor till navi det har jag ingen koll på, ville bara dela med mig av det jag läst.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.