|
|
|
|---|---|
| hej, min 525 - 92 ryker vitt när jag kör och förlorar inget vatten, och oljan var normal. toppa packningen kan väll inte vara dålig isåfall? | |
|
Hög luftfuktighet så här års. Ryker det efter en riktig långkörning också? AE |
|
| Okej, nej jag har inte provat det än, bilen har stått i nästan 2 månader så har jag precis servat den o körde den, så såg jag att den rök vitt. | |
| och mitt i sommaren rök den vitt också, har ej tittat efter en längre tur men kört i 10 min gör den fortfarande, kan det ej vara kondens i avgasröret? typ i katarna eller någon ljuddämpare eller något liknande? | |
|
Många kortkörningar kan samla vattenskvättar i dämpare o.s.v. Kan säkert vara det som ångar. Det krävs en riktig långkörning innan bakre dämparen är varm. AE |
|
| Jag hade precis samma som du förut gick runt å oroade mig, läste på forumet att vi rök tydligen är väldigt vanligt och att det är kondens. | |
|
För varje liter bensin som förbränns, bildas det ca en liter vatten i förbränningsprocessen - detta vatten följer med i avgaserna ut i avgassystemet där det kan kondenseras om det är kallt. BMW generellt har väldigt stora/volymiösa avgassystem som tenderar till att kondensera ovanligt mycket vatten i avgaserna. Detta kondenserade vatten har en förmåga att hålla sig kvar tills avgassystemet är riktigt varmt, från t ex en långkörning. Inget ovanligt eller onormalt - så länge man inte förlorar kylarvatten eller olja! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| okej, tack för svaren, slipper man gå och oroa sig för det nu. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.