|
|
|
|---|---|
|
tjenare gott folk.är så att jag har en komplett motor från en bmw 540 E-39 liggandes och en 320 E-30 med kass motor och undra om det är möljigt att slänga i V8-an i den bilen och om det finns nån möjligthet o regga den som ombyggt fordon eller nått tackar på förhand mvh | |
|
Låter som ett kul projekt... Snacka med SFRO så får du reda på kraven för ombyggt fordon. Jag vet att du måste byta bromsar. Nästa steg är en ny regbesiktning av bilen. Effektbegränsningen är 15kW per 100 kilo men ja gvet inte om du kan vikta upp den vid SFRO besiktningen, kolla och hör gärna av dig sedan... Mvh. B "What we're dealing with here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Fullt möjligt att få den i bilen, regga den kan jag inte svara på. Team Viking har varit framgångsrika i SLC (långlopp) med sin "340" e30. Länk Finns en tråd med en länk till en e30 V8 som sladdar runt på en parkering. Verkar gå rätt bra. Tror du får en mkt trevlig vagn, kör hårt! |
|
|
roligt.... men de ska gå enkelt om du uppfyller kraven.... har sett en 316 med en v12 från 850..... tror de var för några år sen den var i bilsport tidningen , lycka till |
|
|
tackar för svaren...ska kolla lite SFRO o se vad de säger om det hela.skriver igen när de svarat mej mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.