|
|
|
|---|---|
|
Hej! förarstolen på min E39 börjar bli litet sliten i tyget (plysch). Går det att byta dynor med passagerar sidan? Den är ju i mycket bättre skick. Stolarna i sig är ju vä - hö men om dynorna går att switcha då vore det smutt. finns det kopplingar och annat som gör att det inte går? Finns det några andra aspekter? Beggade stolar är det ont om och nya äro dyra. Dessutom är ju alltid förarsidan mera sliten. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nej du kan inte skifta passagerardynan med förarsidan, passagerar /dynan/stolen innehåller en sensormatta för aktivering av passagerarairbagen som inte finns i förarstolen. Tror inte det är ont om beggad stolar speciellt plysch. ///MVH Hasso Länk |
|
Ack så viktig funktion! Tack för svar. Får leta verkar det som. mvh Lars |
|
|
Kan man byta enbart ryggstödet mellan förar och passagerplats ? Hittar inga begagnade til mina sadelbruna sportstolar. |
|
Roger Wehlin |
Jag letar oxo efter stol med tygklädsel..det finns inga be.!!! Rogge kostar skjortan att klä om ....mysko att bmw ar så dålig kvalitet på sina tyger ..har som taxi ch. kört på volvo o saab o de är lika fina efter20-40 tusen mil..okej lite nersutten på förrastol kan det ju bli..o många åkare klädde om till Taxiskinn,blir bra faktiskt |
|
Såg en uppsättning på blocket häromdagen Länk Kanske fel material? |
|
Roger Wehlin |
Helt ok! Men Hälsingborg ,,lite långt att åka fr, Sthlm Rogge |
|
Gammal tråd, men kanske någon därute som kan ha nytta av mitt svar ändå :) Jag har låtit en firma byta förarstolens klädsel/dynor från en passagerarstols dynor på min E39 520i.(ljusgrå tygklädsel) Gick bra och kostade knappt 2 tusen inkl begagnad passagerarstol med friska dynor/klädsel från bilskrot som "krängdes över s.a.s.. Till saken hör dock att jag måste göra om proceduren ty nu har den bytta dynan på förarstolen slitits sönder igen, men det höll ju några år iaf :) Vill INTE ha överdragsklädsel, ser ju för taskigt ut.. Mvh Janne. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.