|
|
|
|---|---|
|
Hej har lite problem med min originalstereo i min 540 E39 -96:a. När man startar bilen så är stereon alltid inställd på max balance till vänter och fader på max fram, Det låter alltså bara i förardören. Så fort man har vridit av nyckeln helt (eller tagit ur den) och startar bilen igen så har den ställt om sig igen. Riktigt störande. Någon som varit med om något liknande? Här är en bild på stereo-enheten (sitter 6-skivors växlare i skuffen) Länk /John | |
|
Har för mig att det är ett ganska så vanligt problem! Testa och ställ bal. o fad. ett steg till sidan! Se om det fungerar sen.... |
|
|
OK ska testa det ! Har förövrigt provat att ta bort minuspolen på batteriet en hel dag utan resultat. Vet någon om det går att fixa pixelfel på radion ? |
|
|
Ok nu verkar det funka, dock är volymen väldigt hög vid start men de får man kanske leva med. Tack för tipset ! |
|
| Det var så lite så.... Är det inte en inställning på radion vilken startvolym man vill ha? Vet dock ej hur man går in i menyerna!!!!! | |
|
Jag har samma problem men fattar inte riktigt hur du menar "peanutboy Kjerik |
|
| Sätt tex. bal ett steg till höger och fad ett steg fram! | |
|
Hmm nu har den "pajat" igen. Startar fortfarande på max fram höger. Kan kan man ladda i ny programvara i radios hos bmw ? |
|
|
Ett relativt vanligt problem på vissa årgångar runt 96-97, det finns mycket att läsa i forumet om detta om man söker lite. Problemet är att felet inte repareras av BMW och att det inte finns manualer eller teknisk dokumentation att tillgå för en radioverkstad, vilket är dåligt. Inte heller hos Philips, Blaupunkt eller Becker som är OEM-tillverkare av apparaterna finns nån hjälp att få på ett enkelt sätt. Marknaden i Sverige är liten för dylika reparationer men det är fullt tänkbart att det finns i Tyskland eller USA, på samma sätt som man där fixar till felaktiga displayer och trasiga ABS-enheter, två andra exempel på enheter som inte BMW (eller andra biltillverkare) ger nån som helst support till. FP |
|
|
Hej, Antar att du har en Business eller Professional med bandare och cdväxlare i skuffen. Isåfall är det ganska billigt att köpa en nyare enhet begagnat. Ca 500:- upp till 1000:- beroende på om man vill ha business eller professional. /Andy |
|
|
Vad ska jag lta efter för apparat då? Jag har bandare i bilen under luckan och en växlare i skuffen samt GSM i radion. Min bil är från 96, från vilken bil kan jag ta en "ny" från? |
|
|
Du kan ta en ny från alla årgångar E39 fram till 2001. Se bara till att radion är en tvådelad så att den passar med den MID (tvåradig radiodisplay) som du har i din bil. /Andy |
|
| Glömde fråga, ligger felet i den nedre delen av radion eller måste jag även byta kassetdelen under listen också? | |
|
Hej, felet ligger enbart i den övre kasettdelen. "MID" en behöver du inte byta om du inte har fel som saknade tecken etc som du vill bli av med. /Andy |
|
| ok tack då vet jag. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.