|
|
|
|---|---|
|
Åtminstonde enligt lokalblaskan. Länk Undrar hur de klassar en 3 serie? Ultrasport? /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk | |
|
5 serie som sport bil,vilka nötter det finns... Mpower |
|
|
30 meter långa bromsspår? Är det inte låsningsfria bromsar på en 5 serie! BMW CS #5206 |
|
|
enligt dom fläsata försäkringsbolag är en över 2 ton bil med 300hk en sportbil oxå, iaf om man är 22. mvh Erik A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! (ärligt stulen av Jesperado) |
|
|
De menade kanske i kalsongerna :D Allt är väl relativt... Om man jämför med de andra bilarna på platsen ;) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Nja gränsen går hos tex Ansvar vid 192HKR en 525-E34 går utmärkt att försäkra, men inte en 528-96 med 193 hkr =sportbil.Åtrminstone det svar jag fick vid rundringning för ett antal år sedan. ///MVH Hasso Länk |
| Hehe tyvärr så är alla BMW-bilar sportbilar i de flestas ögon, vilken idiot kör så fort i stan så han får tvärställ och glider på tvären i 30 meter om det nu är sanning det som står i tidningen. De e ju såna idioter som gör att vi andra som vill ha en fin bil får stå ut med fula kommentarer och att medtrafikanter gestikulrerar på ett eller annat sätt för att man äger en BMW. | |
|
En kompis pappa tyckte han fick dyra premier när han sökte försäkring till sin BMW 530d Touring, "jo du förstår det är en sportbil" fick han till svar av försäkringsbolaget! Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Noterade också denna artikel i tidingen i morse. Först smålog jag åt hallandspostens åsikter om vad som är en sportbil. Sedan tänkte jag: hade en v70 t5 alla 250hp skrivits upp till en sportbil? Har en svag misstanke om att även en 316 hade kallats sportbil, eftersom det är vad BMW är i "svenssons" ögon. //Bjerser Sedan, är jag lite nyfiken, någon som vet vilken motor den förolyckade 5:an hade, tycker inte spolilers osv ser ut som på M5:an, eller? |
|
|
Noterade också denna artikel i tidingen i morse. Först smålog jag åt hallandspostens åsikter om vad som är en sportbil. Sedan tänkte jag: hade en v70 t5 alla 250hp skrivits upp till en sportbil? Har en svag misstanke om att även en 316 hade kallats sportbil, eftersom det är vad BMW är i "svenssons" ögon. //Bjerser Sedan, är jag lite nyfiken, någon som vet vilken motor den förolyckade 5:an hade, tycker inte spolilers osv ser ut som på M5:an, eller? |
|
|
Ursäkta dubletten :) Mvh Bjerser |
|
|
Bjerser: precis så jag tänkte när jag skrev mitt förra inlägg men orkade inte med att formulera mig vettigt igår. Mpower |
|
|
Kan ingen som orkar maila skribenten och fråga hur han definierar en sportbil? :D Man ska sikta på att vara bra! |
|
|
Journalister verkar ibland leva i sin egen skyddade värld...I gårdagens Aftonbladet så var det en artikel om ett vapenbeslag som polisen gjort och artikelförfattaren använde tre gånger orden "livsfarliga vapen". Vad jag vet så är de flesta vapen livsfarliga...åtminstonde när det gäller skjutvapen vilket det handlade om i detta fall. ___ //Ulf |
|
|
Thorssa :Jag skrev ett långt mail till han med lite undrande frågor och antydningar men sen fick jag inte iväg det pga hotmail hade inte den typen av tjänst kvar. klicka på maila journalisten gick bra men inte att få iväg det,så jag gav upp... Mpower |
|
|
Usch nej, läs inte Hallandsposten. Den tidningen går bort totalt för mig. Har inget som helst förtroende för deras "nyheter" över huvud taget. Trevligt med serierna och tv tablån dock men det är nog allt. -Phil |
|
|
Philip S. Jag läser gärna om lokala nyheter, vad som hänt i STHLM, GBG eller Malmö finner jag inte jätteintressant och om man måste välja mellan Hallandsposten eller Laholms Tidning så blir inte valet så svårt. Men det finns ju en anledning till att man inte prenumererar om man säger så. =) /Fredrik Trottoarkantshatare Min 330i Länk |
|
Vantage |
Alltid samma sak...BMW väcker känslor hos alla ( ägare och icke ägare ). Äger man en BMW har man enl icke ägande av BMW, en Kebab-rulle,Pizza-Racer etc. //Hasso...enl Anvar och Aktsam så går det förnärvarande att Försäkra en 525i med 193hkr men inte en 528i med 193hkr !!?? Vid detta ex så påpekade jag att 525:an och 528:an hade samma effekt, men svaret blev nej trots detta. Tillika en 325i med 192 hkr går inte att försäkra...då hävdar man vikt/effekt som anledning och detta är ju mer logiskt än föregående ex. Niclas |
| Har 525i 193 hästar? Trodde dessa hade 192 som E46... | |
|
>Fredrik Förvisso, visst kan det vara kul att läsa en lokalblaska då och då. Roliga saker som korna på vapnö, eller lokalprofiler mm. Nyhetsvärdet ger jag inte mycket för. Vad vet jag kanske är precis lika illa med andra tidningar bara att jag inte vet om det. "lyckligt ovetande" HA kom precis på att jag är sportbilsägare igen!! Undrar om de gör ngn skillnad att det är en Touring. Jag har ju dock rejäla 16" på, bilen i artickeln hade ju säkert bara futtiga 15". Min liknar ju kanske en z3 coupe om man kisar riktigt mycket (eller stänger ögonen helt). -Phil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.