|
|
|
|---|---|
|
hej finns det nån som har trimmat sin 540 e34?? vad kan man göra för ca: 15000:- jag vet att de e inte mycket men de e en början bilen är chippad redan!! tack | |
| Avgas, kattar, annan bakaxel utvxl ex m5, ur med onödig vikt:-) | |
|
hur mycket hästar skulle de ge,,,,,,? och jag har en automatlåda, passar de?? |
|
|
En kamaxelsats går på nästan 20´ sist jag kollade. 15´ bör räcka till avgas och mappning? ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
är inte mappning lika med chipp??? min är redan de.. kamaxelsats sa du, 20000kr?? vet du på ungefär hur mycket de ger?? tack |
|
| Mitt tipps är att om du absolut vill ha bilen kvar och trimma den så spar pengar och köp en kompressorsats.Annars så är nog det vettigaste att köpa en M5a då allt är dimentionerat för den höga effekten från början. | |
| mappning är inte lika med chippning. Chippet är ju generellt medan en mappning görs individuellt per bil. Motornord har kamaxelsatser för Din bil, hör med dom angående ev. effekthöjning. | |
|
tack för info... varför jag vill ha en 540 o inte m5 beror nog på motorljudet, jag bara älskar mullrandet.. :) BMW = Be My Wife.... |
|
| Gillar M5 muller :) Länk | |
|
2002tii; E34 var frågan, att E39 M5 har härligt V8 ljud är en helt annan sak, E34 M5 är däremot klart olämplig att trimma, 3.8 räcker ett chip för att förstöra motorn. Stephan |
|
| M5 sexan låter ju sju gånger bättre än 540 v8.Finns ju inget som går upp mot en vass sexa.Det är min åsikt. | |
|
de e därför de finns många motorer o välja på, alla har sin smak. v8 i speciellt bmw är härlig, sen när de gäller m5 så e de fett de me, men som du sa själv: den e vass!!! och inte mullrig.. men m5 i e39 med v8 knäcker nog allt, håller med : ) |
|
| Jag gillade ljudet som fan i min gamla m5a.. Men undrar om inte ljudet från 540 motorn och ferrita avgassystemet med racekattarna drar det längsta strået :) helt udnerbart ljud :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.