|
|
|
|---|---|
|
Här kommer ytterligare en kanske tjatig fråga om chip men kan man plocka ett originalchip från en M3 -93 och montera det i en annan M3 -93 utan problem? Det är inte låst till chassienr eller liknande? Eftersom att det, enligt BMW-återförsäljare, inte finns något löst chip så känns det meningslöst att fråga där. M. Pedersen | |
|
Hej. Det kan fungera men behöver inte göra det beroende på styrboxens och chippets nummer. Har du otur kan andra koder i mjukvaran ställa till problem även om nämnda nummer stämmer. Flåklypa |
|
|
En sak som kan skilja är om det är från en bil med startspärr, det funkar inte. Men startspärr är väl inte så vanligt på -93 årsm.? |
|
|
På 3.0 så har inte epromet något att göra med startspärren (bosch 075 box, som vad jag vet alla 3.0 har), evs:en (startspärr) använder annat minne i boxen. Det finns säkert några olika mjukvaruversioner till den boxen men det är nog minimala skillnader. Vänd på det, går det att stoppa i en motor från -95+alla givare i en -93 kaross+box, ja det skall gå, då torde det vara mycket små skillnader i sw-versionerna (revideringar, miljöpåhitt m.m..). Jag har själv prövat många gånger fam och tillbaka men aldrig blivit "startspärrad". Storebror Kilander |
|
|
Pratade med köhler, han hade haft problem med en m3 -95 när han monterade ett chip som var programerat till en bil utan startspärr. Den startade inte! |
|
|
Ok det motbevisar isåfall mitt resonemang. Var det originalchip han försökte montera ? No offence men generellt: även den bäste misslyckas och det är enkelt att skylla på startspärr... Storebror Kilander |
|
|
Han skulle montera ett trimchip i en m3 -95. Har för mig att boxens nummer på min bil börjar på 028 inte 075.. |
|
|
Nä men det slutar på ...075 Storebror Kilander |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.